مدیر گمرک سرخس گفت: از ابتدای امسال‌ ۶/۲۲درصد حجم ترانزیت خارجی ورودی به کشور از گمرک سرخس انجام شده است.

به گزارش «ایسنا»، حبیب‌ا... دارایی افزود: در دو ماهه گذشته ‌۳۰۰هزار تن کالا شامل انواع مواد سوختی، روغن پایه، پنبه و شمس آلومینیوم از طریق گمرک سرخس ترانزیت شد. وی با اعلام این که گمرک سرخس رتبه دوم را در بین گمرکات ترانزیتی مبدا بعد از گمرک شهید رجایی بندرعباس و رتبه اول را در بین گمرکات استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است افزود: دیگر فعالیت‌های این گمرک در دو ماهه سال جاری شامل واردات قطعی به میزان ‌۲۴هزار تن و به ارزش ‌۱۲۶میلیارد ریال شامل انواع کنجاله، گندم دامی و خوراکی، جو، کود شیمیایی، آهن قراضه، آهن‌آلات ساختمانی، لوبیا، کنجد، پنبه و برنج بوده است.

وی اظهار کرد: تزانزیت خارجی خروجی از این گمرک به میزان ‌۷۹هزار تن شامل انواع اتومبیل سواری، لوازم خانگی و صوتی و تصویری، پارچه و پوشاک، چای، لوازک یدکی اتومبیل، روغن خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ‌۳۵درصد رشد داشته است.

دارایی تصریح کرد: ترانزیت داخلی گمرک سرخس به میزان ‌۱۱۵هزار تن و به ارزش ‌۶۳۴میلیارد ریال شامل آهن‌آلات ساختمانی، انواع ورق‌های فولادی، انواع کنجاله، گندم، ماشین‌آلات صنعتی، مواد شیمیایی و پنبه بوده است.

وی گفت: درآمد این گمرک در این مدت ‌۱۳میلیارد و ‌۴۷۰میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ‌۶۰درصد رشد داشته و به حساب خزانه دولت واریز شده است.