نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اراک در شرایطی پایان یافت که اکثر غرفه‌داران نسبت به نحوه برگزاری این نمایشگاه و هزینه‌های سنگین آن ابراز نارضایتی کردند. این نمایشگاه باحضور بیش از یکصد تولیدکننده مواد غذایی و پوشاک به مدت نه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی برگزارشد.

غرفه‌داران در آخرین روز برپایی این نمایشگاه، نحوه مدیریت و هزینه‌های پرداختی را ناعادلانه دانستند.

به گزارش ایرنا، غرفه‌داران مدعی‌اند: نمایشگاه پاییزه امسال اراک در شرایطی برگزار شد که اکثر شرکت‌کنندگان به دلایلی از جمله قیمت‌های بالای غرفه، ضعف اطلاع‌رسانی و زمان نامناسب برگزاری، سودی نبرده‌اند.

یکی از غرفه‌داران گفت: در طول برگزاری نمایشگاه نتوانسته‌ام هزینه اجاره غرفه را به دست آورم و برگزارکنندگان نمایشگاه برای حل این مشکل هیچ چاره‌ای نیندیشیده‌اند.

وی افزود: در ایام برگزاری نمایشگاه بارها با امضای طوماری خواستار رسیدگی به وضعیت غرفه‌داران شدیم.

یکی دیگر از غرفه‌داران گفت: برای اجاره ۱۲ متر فضا در کورترین نقطه نمایشگاه بیش از سیصد هزار تومان به صورت نقدی پرداخت کرده‌ام.

رییس مجمع امور صنفی اراک در این خصوص گفت: نمایشگاه پاییزه براساس دستور‌العمل وزارت بازرگانی هر ساله در اوایل مهرماه برگزار می‌شد که امسال به دلیل تاکید سازمان بازرگانی در شهریور ماه برگزار شد.

علی محصولی افزود: استقبال کم مردم در این نمایشگاه به ‌خاطر اطلاع‌رسانی، کمرنگ بود و باعث شد تا فروش برخی از غرفه‌داران با سود مطلوب همراه‌ نشود.

رییس سازمان بازرگانی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: در جلسه مشترک با شرکت نمایشگاهی و رییس مجمع امور صنفی اراک، نرخ اجاره غرفه‌های این نمایشگاه ۲۰۰هزار تومان مصوب شد.

علی‌یعقوبی افزود: اگر مبالغی بیشتر از نرخ مصوب از غرفه‌داران دریافت شده باید در اسرع وقت عودت شود.