شاتا- نمایشگاه توانمندی‌های زنان کشور در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار اظهار کرد: جمع حاضر مجموعه‌ای از زنان اندیشمند، فعال و متفکری هستند که ضمن حفظ اصالت و کرامت انسانی خود سال‌ها است که در عرصه توسعه اقتصاد و تولید کمک می‌کنند.

وی گفت: بانوان عامل رشد و شکوفایی همه جوامع بوده‌اند و زنان در کنار مردان مایه آرامش و کمال خواهند بود. از این رو زنان زیباترین صحنه خلقت را به خود اختصاص داده‌اند.

جلودارزاده با بیان اینکه نمایشگاه حاضر با حضور دستگاه‌های دولتی به عنوان خدمتگزاران حامی و همراهان بخش خصوصی، سازمان‌های غیرانتفاعی و مردم نهاد برپا شده است، اظهار کرد: این ارگان‌ها ما را در هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه یاری رسانده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین مشکل زنان کارآفرین و تلاشگر را در عرصه بازار دانست و گفت: بازار فروش کالا برای حضور بیشتر بانوان نیازمند حمایت‌های خاصی است تا زنان بتوانند در همه جا بذر و جوانه‌های رشد و شکوفایی کشور را بکارند و در کنار دولت به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی خطاب به مسوولان اظهار کرد: ما به همراهی مردانی احتیاج داریم که ما را باور کنند که در این راه وزیر از هیچ تلاشی برای یاری رساندن دریغ نکرده‌اند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه ما طرفدار جداشدن جامعه نیستیم، تصریح کرد: ما طرفدار وصل همه بندگان خدا هستیم زیرا صلح و آشتی و باهم کار کردن از اسما خداوند است.

نمایشگاه توانمندی‌های زنان کشور از دیروز (۳۰ فروردین) تا ۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. نمایشگاه توانمندی‌های زنان کشور در توسعه پایدار با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و آخرین دستاوردها وتوانمندی‌های بانوان کشور در بخش‌های اقتصادی، تولیدی، اجتماعی و فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.