خبرگزاری تسنیم- با شیوه‌ای که وزارتخانه جهاد کشاورزی در تعامل با تشکل‌ها دارد، بحث اقتصاد مقاومتی به جایی نمی‌رسد. مسعود اسدی، رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل‌های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی می‌تواند موتور محرکه سایر بخش‌های اقتصاد ما شود، گفت: ما در بخش کشاورزی ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری داریم که می‌توانیم آنها را عملیاتی کنیم. در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مواردی که باید اجرا شود اصلاح برخی از قوانین است و در صورتی که این قوانین اصلاح نشوند، مطمئنا ما با تشکیل جلسه و اعلام حمایت از اقتصاد مقاومتی، چیزی به دست نمی‌آوریم.

اسدی با اشاره به خصوصی بودن ۹۷ درصد بخش کشاورزی، تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب به دلیل شرایط جنگ و نیاز به غذا همه امکانات دولت و نظام به سوی کشاورزان گسیل شد، یعنی به آنان کود، بذر و تراکتور مجانی می‌دادند تا به تولید بپردازند. اما پس از گذراندن دوران تعدیل اقتصادی و به وجود آمدن صنایع قوی، این صنایع بخش عمده‌ای از امکانات و حمایت‌ها را به سوی خود جذب کردند در نتیجه دولت دیگر امکاناتی ندارد تا در اختیار کشاورزان قرار دهد.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در بحث واگذاری امور به مردم و استفاده از آنان در اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد باید اعلام کند چه تعاملی با تشکل‌ها داشته و چه اقدام عملی درواگذاری امور به تشکل‌ها داشته است که متاسفانه نمره عملکرد وزارت جهاد در تعامل با تشکل‌های بخش کشاورزی مطلوب نیست. به گفته وی با شیوه‌ای که این وزارتخانه در تعامل با تشکل‌ها دارد بحث اقتصاد مقاومتی به‌جایی نمی‌رسد.