خبرگزاری فارس- در حالی که قیمت سیب‌زمینی اوایل بهار امسال به بیش از ۴ هزار تومان رسیده بود با برداشت این محصول در منطقه خوزستان و عرضه در خرده‌‌فروشی‌ها، اکنون قیمت‌ها به حدود ۳ هزار تومان و در میادین میوه به ۲ هزار تومان رسیده است. محمد رحیم نیازی، رئیس هیات مدیره انجمن سیب‌زمینی در خصوص قیمت سیب‌زمینی و تاثیر آغاز برداشت این محصول در مناطق جنوبی روی قیمت‌ها گفت: شروع برداشت سیب‌زمینی در استان‌های جنوبی مانند خوزستان بر کاهش قیمت این محصول اثرگذار بوده و قیمت سیب‌زمینی در چند روز اخیر سیر نزولی یافته است.

وی افزود: پس از برداشت محصول سیب‌زمینی در استان‌های جنوبی برداشت در مناطق معتدل‌تر مانند اصفهان، گرگان و همدان آغاز می‌شود و به پایین آمدن بیشتر قیمت می‌انجامد.

رئیس هیات مدیره انجمن سیب‌زمینی بیان کرد: تولید سیب‌زمینی برای امسال ادامه خواهد داشت و کشت سیب‌زمینی در مناطق سردسیر مثل اردبیل و همدان شروع شده و برداشت هم تقریبا به ماه‌های شهریور و مهر موکول می‌شود. به گفته وی کشت سیب‌زمینی بعد از استان‌های اردبیل و همدان در استان‌های چهارمحال و بختیاری، زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و رضوی آغاز می‌شود و برداشت محصول سیب‌زمینی این استان‌ها از اواسط شهریور تا آبان ادامه خواهد یافت.

نیازی همچنین درباره قیمت سیب‌زمینی گفت: در حال حاضر قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.