گروه بازرگانی- برای اولین بار خروج همه کالاهای ترخیص شده با مدیریت ریسک(Risk Management) در گمرک شهید رجایی بندرعباس صورت می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی گمرک، باتوجه به سیاست‌های گمرک ایران در راستای تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی درحال حاضر کامیون‌های خروجی از درب خروج واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس با اعمال مدیریت خطر به‌طور تصادفی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که از زمانی که سیستم اظهار از راه دور در بزرگ‌ترین گمرک کشور اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ پس از صدور مجوزهای قانونی و دریافت اسناد لازم و رسید پرداخت حقوق ورودی در حالی که ظرف کمتر از ۲ ساعت پروانه سبز گمرکی صادر می‌شود، استفاده از روش سنتی در بازرسی کامیون‌ها در درب خروج خوشایند نیست.

اظهار در یک گمرک دیگر هم الکترونیکی شد

در همین حال داوود دهقان، مدیر کل گمرک بندر امام(ره) نیز از الکترونیکی شدن اظهار در این گمرک خبر داد و گفت: سامانه اظهار از راه دور در راستای تسریع در انجام تشریفات گمرکی و فرآیند ترخیص کالا در این گمرک راه‌اندازی شد. به گفته وی، در آینده نزدیک با اتصال این سامانه به بانک مرکزی، امکان پرداخت الکترونیکی حقوق ورودی از طریق بانک‌های عضو شتاب فراهم خواهد شد.