ایسنا: فعالان صنعت آرد در نشست قیمت‌گذاری مواد غذایی از تثبیت دو ساله قیمت این محصول انتقاد کردند. دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در نشست قیمت‌گذاری مواد غذایی از افزایش ۱۳ درصدی هزینه‌های تولید در صنعت لبنیات در سال جاری بدون احتساب هزینه مربوط به تامین شیر خام خبر داد.

رضا باکری با بیان اینکه درباره تاثیرات قیمتی رخ داده در صنعت لبنیات در سال ۱۳۹۳ نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است، گفت: براساس مستندات موجود، هزینه‌های داخلی صنعت لبنیات در سال جاری بدون احتساب هزینه مربوط به افزایش قیمت شیر خام افزایش محسوسی یافته است. این در حالی است که جعفر ایزدیار، دبیر کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران نیز در این نشست با اشاره به ثابت ماندن قیمت آرد از خرداد سال ۱۳۹۱ تاکنون گفت: تثبیت قیمت باعث زیان‌دهی کارخانه‌های صنایع آرد شده است. ایزدیار با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در قیمت آرد در سال جاری تصریح کرد: سال گذشته طبق بررسی‌های انجام شده کارخانه‌های صنایع آرد کیلویی ۷۰ تا ۸۰تومان ضرر داده‌اند. به گفته وی محاسبات مربوط به قیمت آرد طی گزارشی خدمت مقامات عالی کشور ارائه شده است.

محمدرضا مرتضوی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی نیز اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد بی‌توجهی برخی مسوولان نسبت به صنعت غذای کشور هستیم و پیشنهاد ما این است که مسوولان هر چه سریع‌تر درباره قیمت‌‌گذاری محصولات غذایی در سال جاری تصمیم‌گیری کند. همچنین علیرضا مروت‌پور، دبیر انجمن کارفرمایان کارخانه‌های نان صنعتی ماشینی ایران با بیان اینکه کارخانه‌های نان صنعتی طبق مصوبه دولت قبل احداث شده و میلیاردها تومان در آنها سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: این در حالی است که هم‌اکنون سهمیه آرد را به ما اختصاص نمی‌‌دهند. متاسفانه هم‌اکنون شاهد چنین حمایتی نیستیم و بعضا آرد خود را با قیمت ۱۵۰۰ تومانی تامین می‌کنیم.