خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه روند خصوصی سازی در کشور به کندی پیش می‌رود، گفت: بخش خصوصی اعتماد لازم به واگذاری‌ها را ندارد. یحیی آل‌اسحاق درباره دلایل کندی روند واگذاری‌ها گفت: علت این است که ساختار اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد دولتی و تنها ۲۰ درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی است. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: بنابراین تغییر این ساختار کار مشکل و سختی است و نیازمند همکاری و اقدام حوزه‌های مختلف در کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون هرچه واگذاری در کشور اتفاق افتاده، به دست مردم نرسیده و بخش زیادی از واگذاری‌ها نیز به شبه‌دولتی یا خصولتی‌ها رسیده است. آل‌اسحاق در ادامه با اشاره به اینکه توانمندسازی بخش خصوصی یکی از ملزومات واگذاری‌ها است، گفت: بخش خصوصی که می‌خواهد مدیریت و مالکیت بنگاه‌ها را در دست بگیرد باید این توان را از جهات مختلف داشته باشد که تاکنون توانمندسازی بخش خصوصی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران اظهارکرد: همچنین یکی از علت‌های ناکامی خصوصی سازی در کشور نبود فضای کسب‌وکار، نظامات بانکی و نیز رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور است.