گروه بنگاه‌های اقتصادی: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از ۲۳ آذرماه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه که همزمان با بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا می‌شود، بیش از ۲۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه کرده و به نمایش عموم خواهند گذاشت.

پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور که بزرگ ترین رویداد عرصه تحقیقات و پژوهش کشور محسوب می‌شود، در دو بخش پژوهش و فن‌بازار است. برگزاری چندین گردهمایی و همایش، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور وزرا و مسوولان لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

شناسایی توانمندی‏های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری‌سازی یافته‏های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه ‌کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری نمایشگاه اعلام شده است.