گروه بنگاه‌ها: با برگزاری هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، از سوی نشریه «رتبه» به عنوان نخستین و تنها نشریه تخصصی رتبه‌بندی‌های اقتصادی، نظرسنجی گسترده‌ای از اعضای اتاق بازرگانی تهران به عمل آمد. فرشید شکرخدایی، مدیر مسوول نشریه، درخصوص این نظرسنجی گفت: نشریه «رتبه» از هیچ‌گونه ائتلافی طرفداری نمی‌کند، بلکه در تلاش است سطح مشارکت فعالان اقتصادی در این حرکت ملی افزایش یابد.

در این زمینه همچنین گروه‌های مجازی و بحث و گفت‌وگو در رابطه با دلایل رای دادن یا ندادن اعضای اتاق تهران و تبادل اطلاعات پیرامون انتخابات تشکیل و مناظره‌های انتخاباتی مجازی در تالارهای گفت‌وگو با حضور کاندیداهای هشتمین دوره برگزار شد. طی این نظرسنجی ضمن تماس تلفنی با ۶۸۰۰ نفر در حوزه‌های مشارکت در انتخابات، رضایت نسبت به خدمات، همچنین درخصوص آشنایی با ائتلاف‌ها و کاندیداهای هشتمین دوره سوالاتی طرح شد.

براساس نتایج حاصل از این نظرسنجی، تنها ۲۸ درصد از اعضا در انتخابات دوره‌های گذشته اتاق مشارکت داشته‌اند و ۷۲ درصد از افراد شرکت‌کننده در دوره‌های گذشته شرکت نکرده‌اند. همچنین براساس این نظرسنجی ۵۱ درصد از افراد شرکت کننده در نظر سنجی به ائتلاف‌ها رای داده و ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان به ائتلاف‌ها توجهی نداشته و به اشخاص رای می‌دهند. از دیگر داده‌های این نظر سنجی می‌توان به عدم آشنایی ۴۴ درصد از مشارکت‌کنندگان این جامعه آماری نسبت به ائتلاف‌ها و کاندیداها اشاره کرد.