گروه بنگاه‌ها: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: انضباط و فرهنگ سازمانی بانک صادرات ایران زبانزد است و مطمئن هستم که طی این سال‌ها، این فرهنگ سازمانی تقویت شده است. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، دکتر حسین قضاوی در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران افزود: امیدوارم با تکیه بر توانمندی‌های فراوان این بانک و بسیج تمامی نیروها و شهرت خوب و شبکه مویرگی و گسترده شعب آن، بانک صادرات ایران بتواند سهم بازار خود و رضایتمندی بیشتر مشتریان را فراهم کند.

وی درخصوص مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران گفت: آقای زراعتی را از مدت‌ها قبل می‌شناسم. ایشان تجربیات اجرایی ارزشمندی در بانک پارسیان، ملت، شبکه بانکی و حوزه شرکت‌داری دارند و ازاین‌رو، اطمینان دارم حضورشان در بانک صادرات ایران موجب تحول این بانک بزرگ خواهد شد. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای افزایش ثبات اقتصادی کشور افزود: با تلاش، همفکری و تدوین راهبردهای بازار پول توسط شورای پول‌و اعتبار، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نوعی ثبات اقتصادی در کشور مستقر شده است، در اولین گام، موسسات مالی غیرمجاز ساماندهی شدند و در نتیجه، اقبال مردم برای سپرده‌گذاری در این موسسات کاهش یافت. این مقام مسوول تقویت بازار بین‌بانکی، کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات شبکه بانکی و اولویت دادن به پرداخت سرمایه در گردش را در زمره اقداماتی برشمرد که بستر رشد اقتصاد ملی را فراهم کرده است. محمد شرفشاهی، معاون توسعه و مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیز با اشاره به اقدامات دولت برای ساماندهی به اقتصاد ملی گفت: این دولت در شرایط سختی کار خود را شروع کرد و به‌خاطر شرایط موجود با تدبیر مقامات دولتی اقدامات به نحو مطلوب به سرانجام رسید و موفقیت‌هایی در عرصه سیاسی و اقتصادی از جمله کنترل و کاهش نرخ تورم حاصل شد.

وی افزود: آقای لل‍ه‌گانی از مدیران خوب و موفق شبکه بانکی‌اند و توانمندی‌های خوبی دارند، همچنین گزارش‌های خوبی از موفقیت‌های این بانک به گوش می‌رسید، اما بنا به شرایط ایجادشده، تصمیم گرفتند که استعفا بدهند و امید است که از خدمات ایشان در جایگاه‌های دیگر نهایت بهره برده شود. سپس، سیاوش زراعتی، مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران با اشاره به تاریخچه این بانک بزرگ گفت: بنیا‌ن‌گذاران خوش‌فکر بانک صادرات ایران در سال ۱۳۳۱ این تحلیل را از شرایط اقتصادی کشور داشتند که تنها ۱۵ درصد نقدینگی کشور به بانک‌ها تودیع شده و ۸۵ درصد نقدینگی در اختیار سیستم بانکی نیست و استدلال کردند اگر بتوانند یک بانک معتبر و خوشنام تاسیس و اعتماد مردم را جلب کنند، خواهند توانست بخش عمده‌ای از منابع نقد جامعه را جذب و صرف توسعه اقتصادی کشور کنند. وی افزود: ابتکار این بانک باعث شد تا در دهه ۷۰ میلادی، بانک صادرات ایران جزو ۱۰۰ بانک برتر دنیا معرفی شود.