گروه بنگاه‌ها: هیات‌مدیره بیمه ملت به اتفاق آرا علیرضا ابراهیم‌پور را به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب کرد و مسعود حجاریان کرسی مدیریت عاملی این شرکت را پس از ۱۵ سال به او تحویل داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» پس از آنکه دوره مدیریت حجاریان به پایان رسید و او درجلسه هیات‌مدیره بیمه ملت که اواسط مردادماه گذشته برگزار شد، برای ادامه همکاری خود شرایطی را تعیین کرد، اخبار غیررسمی‌از تغییر مدیریت در این بیمه خصوصی منتشرشد.

این اخبار زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که دکتر عبدالرسول عطایی، مدیرعامل سابق بیمه کوثر از شرکت گروه اندیشه‌محوران به جمع هیات‌مدیره بیمه ملت آمد. برخی از رسانه‌ها پیش‌بینی کردند درصورتی که سهامداران شرایط حجاریان را نپذیرند دکترعطایی گزینه بعدی برای مدیریت بیمه ملت است؛ اما عطایی این خبر را تکذیب کرد. درآخرین تغییرات ترکیب هیات‌مدیره، مهدی سامری که مدیرمنتخب سهامداران بیمه تجارت نو در دوره راه‌اندازی این شرکت بود از سوی بیمه ایران البته درپوشش شرکت توسعه و کسب‌وکار سبا به هیات‌مدیره بیمه ملت معرفی و درجایگاه نایب رئیس هیات‌مدیره قرار گرفت. با آمدن وی که صحبت از مدیریتش در شرکت بیمه درشرف تاسیس دیگری شده بود، گفته شد که آیا گزینه بعدی برای مدیریت عاملی بیمه ملت مهدی سامری است؟

اما «بیمه ملتی‌ها» به آمدن «مدیر خارج از سیستم» رضایت ندادند و علیرضا ابراهیم‌پور، معاون سابق بازاریابی و فروش بیمه ملت و عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کردند. او تجربه مدیریت در لیزینگ بانک ملت، گروه بهمن، هیات‌مدیره چند شرکت تولیدی، مالی و سرمایه‌گذاری مانند سرمایه‌گذاری سایه‌گستر سرمایه، صندوق قرض‌الحسنه صدرا‌، تولیدی ایران دوچرخ، مزدا یدک و مشاور رئیس کل گمرک ایران را درکارنامه خود دارد. مسعود حجاریان، مدیرعامل سابق بیمه ملت نیز به «دنیای‌اقتصاد» گفت: مدیر عاملی بیمه ملت را به دکتر ابراهیم پور تبریک می‌گویم و خدا را شکر می‌کنم که این شرکت توانسته طی ۱۵ سال از زمان تاسیس خود، کارشناسان و مدیران شایسته‌ای را تربیت کند که بالاترین سمت آن هم از میان فرزندان این شرکت برگزیده شود.