گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری تعاملات کارگزاری بانک توسعه صادرات با ۹۰ بانک خارجی خبر داد و گفت:‌ امکان گشایش اسنادی در ۶ کشور فراهم شده و در ۲۱ بانک خارجی نیز افتتاح حساب شده است.

علی صالح‌آبادی در نشستی خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: بزرگ‌ترین گشایش LC تاریخ بانک در سال گذشته به مبلغ ۲/ ۲ میلیارد یورو از طریق فاینانس چین برای پتروشیمی بوشهر انجام شد. همچنین ۸۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های توسعه میادین مشترک نفت و گاز اختصاص یافته است. وی اظهار کرد: مانده تسهیلات بانک در پایان مردادماه ۱۳۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل ۴/ ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین ۵/ ۱۸ درصد تسهیلات ریالی و ۵/ ۸۱ درصد آن به‌صورت ارزی پرداخت شده است.

صالح‌آبادی مانده سپرده‌های ریالی بانک را تا پایان مردادماه ۱۵۲/ ۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته و مانده سپرده‌های ارزی بانک نیز ۵۲۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال مالی قبل از رشد ۱۱ درصد برخوردار بوده است. وی از افزایش ۸۸۰ میلیارد تومانی سرمایه این بانک از محل تسعیر نرخ ارز خبر داد و گفت: در حال حاضر با ۹۰ بانک خارجی روابط کارگزاری برقرار شده است.