گروه بنگاه‌ها- مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران با بیان اینکه تعیین ارزش خودرو در بیمه بدنه با نظر کارشناس انجام می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت متفاوت خودروهای صفر و کارکرده با یکدیگر، نسخه واحدی نمی‌توان در این زمینه تجویز کرد. علی شعبانی در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد نحوه تعیین ارزش خودرو برای محاسبه حق بیمه در بیمه بدنه، اظهار کرد: این کار بر اساس قیمت روز خودروها در بازار و توسط کارشناسان هر شرکت انجام می‌شود و بر اساس نظر کارشناسی آنها تعیین نرخ صورت می‌گیرد.

مدیر بیمه اتومبیل شرکت بیمه ایران در پاسخ به این سوال که آیا یک دستورالعمل یکسان برای این کار بهتر نیست، گفت: یک راهکار برای حل این مساله این است که برای مثال بیمه مرکزی، یا سازمان حمایت قیمت رسمی روز خودرو را در یک سامانه هر روز اعلام کنند و شرکت‌ها بر اساس آن عمل کنند.

وی ادامه داد: البته در این صورت با توجه به اینکه قیمت خودروی صفر‌کیلومتر در شهرهای مختلف کشور متفاوت است و همچنین در مورد خودروهای کارکرده نیز قیمت آنها بستگی به میزان کارکرد و سالم بودن خودرو دارد، نسخه واحدی در این زمینه نمی‌توان ارائه کرد.

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران تصریح کرد: در مورد خودروهای نو هم برخی افراد به محض گرفتن خودرو تغییراتی در آن می‌دهند و لوازم اضافی روی خودرو نصب می‌کنند که قیمت آن را افزایش می‌دهد.

شعبانی افزود: با این وضعیت هیچ سازمان و نهادی نمی‌تواند در این باره نظر بدهد و تنها کارشناس باید نرخ را تعیین کند.