به گزارش طلانیوز، با اینکه روند آمارهای اقتصادی از روند افزایش نرخ بهره حمایت می‌کند و حتی به باور برخی از تحلیلگران افزایش تعداد دفعات بیشتر نرخ بهره نیز پیش‌بینی شده، اما هستند مدیران و تحلیلگرانی که اعتقاد دارند ممکن است روند افزایش نرخ بهره با مشکل روبه‌رو شده و فدرال رزرو مجبور به عقب‌نشینی از سیاست‌های قبلی خود شود. به گزارش کیتکو، مدیر بخش اقتصادی در کپیتال اکونومیست، پال اشورتس اعتقاد دارد که آمارهای دریافت ساعتی آمریکا که در آخرین آمارهای منتشر شده رشد مناسبی ثبت کرده‌اند، اصلی‌ترین خبر برای فدرال رزرو است. این اتفاق به‌طور قطع افزایش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو به میزان ۲۵ واحد را به همراه دارد و امکان افزایش نرخ هر ۳ ماه تا آخر سال ۲۰۱۸ را فراهم می‌کند. این تحلیلگر از آن دسته است که اعتقاد دارد اظهارات جروم پاول در نشست جکسون ویل عقب‌نشینی از متن آخرین نشست فدرال رزرو نبوده و بیشتر مدیران کمیته تعیین نرخ این بانک از این روند حمایت می‌کنند. در این بین جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس اعتقاد دارد که بانک مرکزی آمریکا باید روند صعودی نرخ بهره را در شرایط کنونی متوقف کند. بولارد در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود: گرچه اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه‌های اخیر بهبود یافته و نرخ بیکاری با کاهش همراه شده است ولی فدرال رزرو برای هرگونه افزایش نرخ بهره طی ماه‌های آینده باید منتظر آمارهای بیشتری باشد. اظهارات بولارد در شرایطی است که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره را در نشست سپتامبر افزایش دهد. البته بولارد فعلا عضو کمیته تعیین نرخ بهره و بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا نیست. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است طی ماه جاری (سپتامبر ) برگزار شود.

همچنین گروهی از تحلیلگران هم بر این باورند که ممکن است روند و سیاست فدرال رزرو را در افزایش تدریجی نرخ بهره به چالش کشیده و حتی باعث توقف آن شوند.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد همه چیز برای افزایش نرخ بهره در نشست آینده فدرال مهیا است، اما اتفاقات دراماتیک در صورت وقوع می‌تواند این روند را با مشکل جدی روبه‌رو کند. به‌طور مثال ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال سبک‌سنگین کردن خروج از پیمان نفتا (تجارت آزاد آمریکای شمالی ) است البته در صورتی که مذاکرات تجاری با کانادا به سرانجام نرسد. ترکیب این موضوع با احتمال وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی می‌تواند نقشه‌های فدرال رزرو را به هم بزند. اما در شرایط فعلی اقتصاد آمریکا رشد‌های متوالی را تجربه می‌کند. اشورتس در ادامه هشدار داد که امکان دارد تا میانه سال آینده تاثیر سیاست محرک‌های مالی از بین برود و ما شاهد کند شدن رشد اقتصادی باشیم و در این صورت فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا چرخه افزایش نرخ بهره و سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی را رها کند.