صدور بیمه‌های هوشمند و کوتاه‌مدت

به گزارش روابط‌عمومی بیمه‌کوثر، مدیرعامل بیمه‌کوثر درباره این طرح گفت: این اپلیکیشن یک طرح اقتصادی و خدماتی است که با هدف افزایش ارائه خدمات الکترونیک و تسهیل در امور بیمه‌ای به آحاد جامعه و گسترش فرهنگ بیمه طراحی شد. مجید مشعلچی فیروزآبادی از طراحی اپلیکیشن همراه بیمه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم فروش الکترونیک سایر بیمه‌نامه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت بیمه‌ کوثر ارتقای زیرساخت‌های فناوری شرکت و همگام شدن با پیشرفت‌های روزآمد در این حوزه است؛ زیرا به خوبی می‌دانیم برای بقا در بازار و حفظ و افزایش فروش ناگزیر از به روز نگه‌داشتن همه اجزای شرکت به‌ویژه ابزارهای رسانه‌ای و فناورانه آن هستیم.

 وقتی مخاطب امروز ما سبک زندگی خود را تغییر داده و دیگر برای پرداخت قبض یا جابه‌جایی پول نه به بانک مراجعه می‌کند، نه به خودپرداز بلکه با همراه هوشمند خود کارهایش را انجام می‌دهد، چطور انتظار داریم که از خدمت‌دهنده‌ای که مانند سابق کار می‌کند و محصول می‌فروشد استقبال کند. پس ما ناچاریم پابه‌پای او حرکت کنیم. ایده اولیه طرح مرکوری از یک استارت‌آپ آغاز شد و شرکت بیمه کوثر با حمایت از آن، این طرح را به مرحله اجرا درآورده است.

حامد کاظمی، مدیرعامل شرکت هرمس شریف که اکنون زیر نظر بیمه کوثر طرح مرکوری را پیش می‌برد، درباره جزئیات بیمه کوتاه‌مدت بدنه گفت: در این طرح کاربران می‌توانند برای یک سفر و مدتی مشخص برای خودروی خود بیمه بدنه بخرند و در طول سفرشان تحت‌پوشش بیمه باشند.  البته مشابه این طرح در بسیاری از کشورها وجود دارد، ولی در ایران تا به حال چنین سیستمی نبوده و می‌توان گفت مبتنی بر اعتماد است؛ یعنی شرکت‌های بیمه‌ای باید به این سیستم اعتماد کنند. وی افزود: موفق‌ترین نمونه‌ای که محصولی مشابه ما تولید کرده، استارت‌آپی است به نام مترومایل در آمریکا که تقریبا ۸۵ درصد بازار بیمه خودرو این کشور را مال خود کرده است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه شرکت ما توانست در آوردگاهی که بیمه کوثر برگزار کرد، مقام اول را کسب کند، تصریح کرد: بیمه‌کوثر از اولین شرکت‌های بیمه‌ای است که با برگزاری آوردگاهی که در آن بیش از ۵۰ شرکت حضور داشتند و محصولات خود را معرفی کردند، خود را به استارت‌آپ‌ها نزدیک کرد. او ادامه داد: بعد از یک مرحله ۱۰ تیم انتخاب شدند و برای ارائه حضوری طرح‌ها به بیمه کوثر آمدند که از میان آنها طرح مرکوری مقام اول را کسب کرد.

 او همچنین درباره قیمت تمام‌شده بیمه بدنه در این طرح گفت: ما یک قیمت پایه بیمه داریم که به‌صورت موقت حساب می‌شود. فرض کنید بیمه ۷روزه، اصطلاحا نرخ پایه است. اما هزینه هر شخص برای این مسیر با توجه به اتومبیل و سابقه رانندگی شخص متفاوت است.قیمت‌ها حدودا از ۲۵ یا ۲۶ هزار تومان شروع می‌شود. البته هزینه‌ها کاملا متغیر است و با توجه به سابقه راننده، مسیر، نوع خودرو و... تغییر می‌کند.