گروه بازارپول- لیلا اکبرپور: دکتر کهزادی گفت: شورای‌عالی بیمه با تاسیس بیمه پاسارگاد موافقت کرد. رییس شورای‌عالی بیمه افزود: طرح تاسیس بیمه پاسارگاد در جلسه روز گذشته شورای‌عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این شورا موافقت خود را با صدور مجوز فعالیت بیمه پاسارگاد اعلام کرد.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: این اولین قدم برای شروع فعالیت بیمه پاسارگاد است و صدور مجوز فعالیت نیازمند گذراندن پروسه‌ای است که طی روز‌های آینده انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه مصوبات شورای‌عالی بیمه با اخذ موافقت رییس مجمع بیمه مرکزی که وزیر اموراقتصادی و دارایی است، صورت اجرایی پیدا می‌کند، گفت: مصوبه شورای‌عالی بیمه مبنی بر تاسیس شرکت بیمه پاسارگاد اکنون برای طی کردن مراحل قانونی و موافقت مجمع به وزارت اموراقتصادی و دارایی ارسال می‌شود.

بیمه پاسارگاد به عنوان نوزدهمین شرکت بیمه کشور و اولین شرکت بیمه خصوصی پس از ورود دکتر کهزادی به بیمه مرکزی، موفق به اخذ مصوبه شورای‌عالی بیمه برای شروع فعالیتش شد.یکی از سهامداران عمده بیمه پاسارگاد، بانک پاسارگاد است و این شرکت در کنار بیمه‌های پارسیان، کارآفرین، سامان، نوین، پنجمین شرکت بیمه‌ای خواهد بود که سهامدار عمده بانکی دارد.