گروه بازار پول - مهدی رضایی‌ مدیر واحد ارتباط با مشتریان CRM شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص لزوم راه‌اندازی و توسعه واحد ارتباط با مشتریان این شرکت گفت: همگام با دیدگاه‌های نوین ارتباط با مشتریان در دنیا، این شرکت تصمیم به راه‌اندازی واحد ارتباط با مشتریان نمود که این مدیریت شامل دو بخش امور شعب و خدمات مشتریان است. به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان بخش اول وظیفه پیگیری امور مشتریان مراجعه‌کننده به شعب و بخش دوم وظیفه ارائه خدمات پس از فروش به دارندگان کارت (از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با شرکت) را بر عهده دارد. رضایی گفت: مسلما با افزایش سریع تعداد دارندگان انواع کارت‌های پارسیان، این واحد نیازمند توسعه و بهبود خدمات ارائه‌شده به مشتریان است. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰نماینده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سطح شعب سرتاسر کشور مشغول به ارائه نوع خدمات (شامل جذب کارت اعتباری، فروش کارت‌های هدیه و پرداخت اینترنتی و ارائه انواع خدمات پس از فروش) هستند و سایر شعب فاقد نماینده نیز از طریق تماس با واحد امور شعب می‌توانند بسیاری از این خدمات را ارائه کنند.

رضایی گفت: از آنجا که در گذشته مشتری مجبور بود جهت دریافت خدمات حضورا به واحد خدمات مشتریان شرکت مراجعه نموده یا ارتباط تلفنی برقرار کنند، جهت سهولت در ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتریان، نصب و راه‌اندازی سیستم پاسخگویی مشتریان در شعب آغاز شده است که تاکنون این سیستم در بیش از ۳۰شعبه دارای نماینده در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات است و مشتری می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه دارای این سیستم از انواع خدمات شامل دریافت صورتحساب کارت‌های اعتباری و دریافت ریزگردش حساب انواع کارت‌های پارسیان بهره‌مند شود.

علاوه بر ارائه خدمات به دارندگان کارت، این سیستم امکان ارائه خدمات مشابهی به پذیرندگان کارت‌های پارسیان را دارا است.

رضایی گفت: با توجه به مشکلات زیادی که در راه ارسال صورتحساب دارندگان کارت‌های اعتباری وجود داشت، راهکارهای ذیل جهت رفع این مشکل عملی شده است.

الف - متمرکز شدن صدور و ارسال صورتحساب‌ها در سه روز خاص (که از این طریق امکان خطا در فرآیند صدور و ارسال صورتحساب‌های دارندگان به طور محسوسی کاهش یافته است).

ب - امکان استفاده از مجوز برداشت از حساب: دارندگان کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه و تکمیل مجوز برداشت از حساب بانکی و تعیین نحوه پرداخت، صورتحساب‌های خود را بدون نیاز به دریافت آن و همچنین مراجعه به بانک پرداخت نمایند.

ج - امکان پرداخت صورتحساب کارت اعتباری از طریق سایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و به وسیله انواع کارت‌های عضو شتاب.

همچنین جهت گسترش فرهنگ خرید و پرداخت اینترنتی و تشویق دارندگان کارت‌های پارسیان به استفاده از این روش به عنوان راهکاری راحت و مطمئن، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان اقدام به صدور رمز اینترنتی بر روی انواع کارت‌های خود در طول تابستان نموده است که این کار تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

رضایی استقرار نماینده به همراه سیستم پاسخگویی مشتریان در تمامی شعب حائز شرایط بانک پارسیان، راه‌اندازی تلفنبانک پارسیان با امکان ارائه انواع خدمات به صورت تلفنی، ارسال صورتحساب دارندگان از طریق پست الکترونیک و سرویس پیام کوتاه تلفن همراه، انتقال بعضی فرآیندهای جاری واحد خدمات مشتریان به شعب جهت تسریع ارائه خدمات زمانبر را از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام جهت بهبود خدمات به مشتریان و دارندگان گروه کارت‌های بانک پارسیان اعلام کرد.