تغییر ساعت کار بانک‌ها با طولانی شدن صف مشتریان همراه شد

فارس- بانک‌ها در اولین روز کار براساس ساعات جدید کار با صف‌های طولانی مشتریان روبه رو شدند. بانک‌ها طبق مصوبه دولت از دیروز اول مهر‌ماه به مدت سه‌ماه و به صورت آزمایشی و در راستای کاهش بار ترافیک کار خود را از ساعت ۹ صبح آغاز کردند. هر‌چند این تغییر ساعت کار بانک‌ها شاید موجب کاهش بار ترافیکی شهر تهران شده باشد، اما ترافیک و ازدحام جمعیت را از شهر به داخل شعب بانک‌ها منتقل کرد‌.

بنابراین گزارش‌، با این تصمیم دولت بانک‌ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت سه‌ونیم فعالیت خواهند کرد اما همین تصمیم فعلا برای مشتریان و کارکنان بانک‌ها دردسرساز شده است‌.

مشتریان بانک‌ها چه افرادی که از تصمیم تغییر‌ساعت بانک‌ها مطلع بودند و چه افرادی که بی‌اطلاع از این تصمیم به بانک‌ مراجعه کرده بودند ۵/۱ ساعت منتظر بازشدن بانک‌ها بودند.آنهایی که بی‌اطلاع از تغییر ساعت بانک‌ها بودند از ساعت هفت‌ونیم تا ساعت ۹ صبح پشت در‌های بسته بانک‌ها به انتظار نشسته‌ بودند‌.

خبرنگار ما با مراجعه به شعب مختلف بانک‌ها در تهران متوجه یک وضعیت مشابه در بانک‌ها شد و‌ آن هم شلوغی شعب بانک‌ها و نارضایتی مشتریان بانک‌ها از این تغییر ساعت بود.

یکی از مشتریان بانک‌ها که کارمند یک اداره دولتی بود و برای پرداخت قسط به بانک مراجعه کرده است می‌گوید: پیش از تغییر ساعت کار بانک‌ها در ساعت ۷ و ۳۰دقیقه صبح قسط خود را پرداخت و سپس به محل کار مراجعه می‌کردم اما امروز مجبور شدم برای پرداخت قسط خود از اداره مرخصی بگیرم و الان نیز نیم ‌ساعت است که منتظر رسیدن نوبت خود هستم.

یکی دیگر از مشتریان که زنی میانسال است می‌گوید: یکسری کارهای بانکی داشتم و امروز با وجود داشتن بچه مدرسه‌ای به بانک مراجعه کردم، اما اصلا از تغییر ساعت کار بانک‌ها اطلاعی نداشتم و حسابی وقت خود را برای رسیدن به کارهای دیگر از دست دادم .

اما کارکنان بانک‌ها نیز از تغییر ساعت کار بانک‌ها اظهار نارضایتی و ناخشنودی می‌کردند‌. آنان شلوغی شعب را تنها به دلیل تغییر ساعت کار بانک‌ها نمی‌دانستند‌.

مصطفی آذری، یکی از کارکنان بانک در خیابان حافظ می‌گوید: موفقیت یا عدم موفقیت تغییر ساعت کار بانک‌ها برای کاهش ترافیک و یا هر دلیل دیگری را باید چند روز دیگر بررسی کرد اما شاید این شلوغی‌ها به دلیل ابتدای ماه و ابتدای هفته باشد.

این کارمند با بیان اینکه تغییر ساعت کار بانک‌ها در تهران هیچ خللی در تبادل کارهای بانکی (وصول چک، کلر و...) با بانک‌های شهرستان‌ها ایجاد نخواهد کرد، اظهار داشت: شروع به کار بانک‌ها در تهران با بانک‌های شهرستان‌ها با این تصمیم جدید تنها یک ساعت فرق خواهد کرد، بنابراین نمی‌تواند مشکلی از این بابت ایجاد کند.

وی افزود: تنها مشکل و نگرانی کارکنان بانک‌ها از بابت تغییر ساعت بانک‌ها اضافه‌کاری‌ها است، چرا که اگر اضافه‌کاری‌ها قطع شود کارکنان بانک‌ها حقوق آنچنانی دریافت نخواهد کرد‌.

یکی دیگر از کارکنان بانک ملی ایران در خیابان مطهری نیز به خبرنگار ما گفت: تغییر ساعت کار بانک‌ها صبح‌ها برای کارمندان بانک‌ها از لحاظ میزان استراحت وضعیت خوبی را فراهم کرده است، اما برخی از کارمندان بانک‌ها که دارای شغل دوم نیز هستند، با این تغییر ساعت شاید به کار دومشان نرسند‌.

بر‌اساس مصوبه هیات وزیران ساعات آغاز به کار مدارس در شش ماه دوم سال ۷ و ۳۰ دقیقه صبح‌، ساعات کار ادارات دولتی ۸ صبح و ساعت آغاز به کار بانک‌ها به صورت آزمایشی ۹ صبح تعیین شده است.