فارس- پست بانک ایران به منظور گسترش خدمات بانکی بین‌المللی خود با اخذ موافقت اصولی به عضویت شبکه انجمن جهانی مخابرات مالی بین بانکی پیوست. به گزارش روابط عمومی پست بانک، با پیوستن پست بانک ایران به شبکه جهانی مخابرات مالی بین بانکی، امکان انجام امور مربوط به پرداخت‌های بین‌المللی ضمانتنامه‌های ارزی، صورتحساب بین بانکی، معاملات و تبدیلات ارزی، اعتبارات اسنادی، وصول‌ها، بررسی اوراق بهادار، معاملات سهام بین بانکی، چک‌های مسافرتی، تسویه حساب مبالغ کوچک و بزرگ، گزارش مانده و تراز حساب‌ها و سایر امور بانکداری بین‌المللی در سطح بین‌الملل با ۲۰۰کشور عضو فراهم شد.

بنابراین گزارش با پیوستن پست بانک به شبکه جهانی سوئیفت روش استاندارد جهانی مبادلات بین‌الملل مبتنی بر سیستم ارتباطی مشترک بین بانک‌ها جایگزین روش ارتباطی غیراستاندارد کاغذی و یا ازطریق تلکس شد که این امر موجب بالارفتن سرعت انجام خدمات ایجاد ضریب امنیت و اطمینان بالا دسترسی آسان به سیستم و کاهش هزینه‌های خدمات بانکی بین‌المللی برای مشتریان می‌شود.

لازم به ذکر است سوئیفت در سال ۱۹۷۳ تحت قانون کشور بلژیک در بروکسل به ثبت رسیده است و در این انجمن در حال حاضر بالغ بر ۶هزار بانک و موسسه مالی از ۲۰۰کشور دنیا از امکانات آن بهره‌مند هستند.