مهر- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کمیته‌های کاهش مطالبات معوق بانک‌ها خبر داد و گفت: نوسانات بازار ارز به دلیل کاهش نرخ سود سپرده‌ها نبوده است.

اصغر ابوالحسنی درباره نوسانات بازار سکه و ارز گفت: این نوسانات مربوط به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی براساس بسته سیاستی- نظارتی سال ۹۰ نمی‌شود. معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نوسانات بازار ارز و سکه و تغییراتی که اخیرا در مورد قیمت دلار رخ داده است، به موضوعات دیگری بازمی‌گردد.وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت دارد و قیمت‌ها و بازار را کنترل و رصد می‌کند، تصریح کرد: میزان سپرده‌های بانکی هم در بانک‌های دولتی و هم در بانک‌های تازه خصوصی سازی شده، افزایش یافته است.

ابوالحسنی ادامه داد: رقم سپرده‌های بانکی به‌رغم آنچه برخی‌ها مطرح می‌کنند، در نظام بانکی به ویژه در بخش سپرده‌های کوتاه مدت از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته است. وی رقمی در مورد رقم سپرده‌های مذکور بیان نکرد و ادامه داد: بانک مرکزی در حال نهایی کردن آمارهای مربوط به آخرین ارقام سپرده‌های بلندمدتی است که طی همین مدت به نظام بانکی کشور وارد شده است.معاون وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش رقم مطالبات معوق بانکی خبر داد و رقمی برای آن اعلام نکرد و در عین حال از تشکیل کمیته‌هایی در بانک‌ها برای کاهش معوقات بانکی خبر داد.