بانک‌های خصوصی در نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی از بسته سیاستی - نظارتی سیستم بانکی و در نظر گرفتن نرخ سود براساس پایه نرخ تورم استقبال کردند. یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از ارسال نامه‌ای توسط بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی به منظور حمایت و استقبال از کلیات بسته سیاستی - نظارتی شبکه بانکی در سال ۸۷ خبرداد و گفت: بانک‌های خصوصی در این نامه نقطه نظرات خود را نیز نسبت به بسته بانک مرکزی مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین در این نامه تنگناها و نقطه نظرات بانک‌های خصوصی و مواردی که برای آنها نسبت به این بسته در اولویت بود، مطرح شده است، افزود: در این نامه شکایت و گله‌ای نسبت به کاهش نرخ سود بانکی صورت نگرفته است، زیرا هنوز تصمیمی در این خصوص اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در این نامه بانکهای خصوصی مطرح کرده اند که استفاده از بسته بانک مرکزی در چه مواردی مثبت است و در چه مواردی، چه تنگناهایی را برای آنها ایجاد می کند.

این مقام آگاه با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در انتظار اعلام نظر دولت در مورد نرخ سود بانکی هستند، از استقبال بانک‌های خصوصی نسبت به در نظر گرفتن نرخ سود بانکی بر پایه نرخ تورم به عنوان یکی از موارد بسته مذکور خبرداد. وی همچنین اظهار داشت: بانک‌های خصوصی معتقدند که نباید نرخ سود برای بانک‌های دولتی و خصوصی به دلیل امتیازاتی که دولت در اختیار بانک‌های دولتی قرار می‌دهد، یکسان در نظر گرفته شود.