مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: سال گذشته از محل حساب ذخیره ارزی ۵/۱‌میلیارد دلار به افزایش سرمایه بانک تخصیص داده شد که پتانسیلی حدود ۶میلیارد دلار یعنی۴ برابر را به همراه داشت.

محمد رضا پیشرو در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه سال گذشته تمام طرح‌های زودبازده توسط این بانک تامین مالی شده است، گفت: سال گذشته از محل حساب ذخیره ارزی ۵/۱‌میلیارد دلار به افزایش سرمایه بانک تخصیص داده شد که پتانسیلی حدود ۶میلیارد دلار یعنی ۴ برابر را به همراه داشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از برنامه‌ریزی برای جذب منابع ریالی در سال جاری خبرداد و افزود: سال گذشته بانک به دلیل فعالیت توسعه‌ای، در بخش سپرده‌های ریالی حرکت چندانی نداشت، اما امسال سیاست بانک جمع‌آوری منابع ریالی همچون بانک‌های تجاری است.

وی کل منابع ریالی بانک در سال گذشته را حدود ۶۰۰میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که برای کمک به اجرای طرح آمایش صنعت کشور امسال بانک نیاز به حداقل ۵هزار میلیارد تومان دارد.

پیشرو با تاکید بر اینکه بانک از تمام توان خود در سایه همگرایی کامل برای اجرای سیاست‌های اقتصادی و صنعتی دولت استفاده خواهد کرد، افزود: در راس تمام کارها اجرای طرح آمایش صنعت کشور در دستور کار بانک قرار دارد.