رییس سرمایه گذاری بانک ملی ارزش دارایی‌های مازاد بانک ملی را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ واحد از املاک بانک ملی به عنوان سهام در اختیار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار می گیرد.

«ابوالفضل نام‌‌آور» در گفت‌وگو با برنا با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الزام بانک‌ها برای فروش املاک و اموال مازاد خود تصریح کرد: بانک ملی پیش از این مصوبه نیز شرکت‌ها، زمین و ساختمان‌های مازاد خود را به فروش می‌رساند.

نام‌آور ارزش دارایی‌های مازاد بانک ملی را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت: نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان دارایی‌های مازاد بانک ملی داشت؛ ضمن اینکه کارشناسان این بانک هر روز در حال بررسی دارایی‌ها مازاد و چگونگی فروش آنها هستند.

رییس اداره سرمایه‌گذاری بانک ملی گفت: مبلغ دارایی‌های مازاد بانک ملی چندان مهم نیست؛ مهم این است که خریدارای برای این دارایی‌ها وجود داشته باشد.

نام‌آور گفت: آگهی فروش ۳ شرکت بانک ملی طی هفته جاری منتشر می‌شود که باید منتظر اعلام آمادگی خریداران این شرکت‌ها باشیم تا کارشناسان بانک به ارزیابی خود از قیمت نهایی بپردازند.

وی با بیان اینکه قیمت هر ملک یا شرکت را بازار تعیین می‌کند، اظهار داشت: برنامه زمان‌بندی فروش شرکت‌ها و املاک مازاد بانک ملی مشخص است و آنها را به ترتیب اولویت می‌فروشیم.

نام‌آور مهم‌ترین مشکل در فروش دارایی‌های مازاد بانک ملی را نبود متقاضی کافی اعلام کرد و افزود: زمانی که مشتری برای املاکی که فروش آنها در روزنامه اعلام شده نباشد، قطعا به مشکل بر می‌خوریم.