عضو هیات مدیره پست بانک گفت: با وجود کاهش نرخ سود بانکی در سال ۸۶، منابع موثر پست بانک در پایان این سال به دلیل ارتقای سطح کیفی مدیریت منابع با رشد ۱۰۰درصدی نسبت به ابتدای سال، از سه به ۶هزار‌میلیارد تومان رسید.

حسنعلی قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی از ۱۴ به ۱۲درصد برای عقود مبادله‌ای در سال ۸۶، اظهار داشت: کاهش نرخ سود بانکی موجب شد که منابع بانک در سال گذشته با هزینه‌های تمام شده کمتر در اختیار بانک قرار گیرد و مدیریت بهتری برای ارائه تسهیلات در قالب سایر عقود اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در عملیات بانکی پست بانک، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۸۵ به دلیل عدم استفاده بهینه از منابع برای اعطای تسهیلات، پست بانک حداکثر قادر به ارائه ۴۰‌درصد از منابع قابل وام دادن بانک به صورت تسهیلات بود و منابع بسیاری به صورت نقد بدون بازده در بانک وجود داشت که این امر از مهم‌ترین دلایل زیان‌ده بودن این بانک محسوب می‌شد.

عضو هیات مدیره پست بانک ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این بانک انجام شد نسبت مذکور از ۴۰‌درصد به ۸۰‌درصد افزایش یافت. وی با اشاره به ارتقای سطح کیفی مدیریت منابع در پست بانک، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته منابع این بانک هر ساله بیش از ۱۰۰‌درصد رشد کرده است به نحوی که در ابتدای سال ۸۵ منابع موثر بانک بالغ بر یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود و در ابتدای سال ۸۶ این رقم به ۳هزار‌میلیارد تومان رسید.

قنبری ادامه داد: با وجود کاهش نرخ سود بانکی منابع موثر پست بانک در پایان سال ۸۶ معادل ۶هزار‌میلیارد تومان بود و هدف‌گذاری که برای سال جاری شده این است که منابعی که قابلیت ارائه به صورت تسهیلات را دارند به ۱۰هزار‌میلیارد تومان برسد که در صورت دستیابی به این هدف، دو بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات را از لحاظ منابع پشت سر خواهد گذاشت. وی با بیان اینکه یک ششم منابع پست بانک از دفاتر ICT روستایی بوده است، گفت: با وجود اینکه رقم منابع این دفاتر به نظر کم می‌رسد، ولی نرخ رشد منابع در این دفاتر روستایی در سال گذشته بیش از ۳۰۰‌درصد است.