منابع بانک قرض‌الحسنه در حال حاضر از ۴۰۰میلیارد ریال عبور کرده است که این رشد با دریافت مجوز از بانک مرکزی و داشتن کد اختصاصی، افزایش بیشتری خواهد یافت.

غلامرضا مصطفی‌‏پور، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون این بانک با رشد ۱۰۰درصدی در جذب منابع رو‌به‌رو شده است و با وجود نداشتن کد تخصصی، چک بانکی، چک در گردش، عدم عضویت در اتاق پایاپای و نداشتن سیستم شتاب، همچنان با استقبال خوبی از سوی مردم رو به رو است.

وی افزود: این بانک موفق شده طی هفت ماه فعالیت بانکی خود بیش از ۲هزار و ۸۲۷ فقره وام قرض‌‏الحسنه به درخواست‌‏کنندگان وام پرداخت کند.

به گفته مصطفی پور، این بانک دارای ۳۰۰ شعبه آنلاین است و با دستورالعملی که به نهادها ارسال شده، برای افتتاح شعبه به صورت آنلاین در همه وزارتخانه‌ها، نهادها، شرکت‌‏ها، دانشگاه‌‏ها، بیمارستان‌‏ها، کارخانه‌ها و مساجدی که از استانداردهای نیروی انتظامی برخوردار باشند، اعلام آمادگی شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌‏های این بانک خاطر نشان کرد: مدیریت بر هزینه‌‏ها در اولویت برنامه‌‏های مدیریتی بانک قرض‌‏الحسنه قرار دارد و بانک سعی می‌‏کند با به حداقل رساندن هزینه‌‏ها، صرفه‌‏جویی کند تا درآمدها و هزینه‌‏هایش سر به سر شود.

مدیر عامل بانک قرض‌‏الحسنه تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌‏هایی که می‌‏تواند هزینه‌‏های بانکی را کاهش دهد، آنلاین و یکپارچه کردن تمام شعب بانک است که تاکنون ۱۵۷ شعبه این بانک آنلاین شده است.

مصطفی پور تاکید کرد: این بانک در صدد است سیستم یکپارچه متمرکز بانکداری الکترونیک را در سطح استاندارهای بین‌المللی ایجاد کند تا دسترسی مردم به شعب این بانک آسان شود.

مدیر عامل بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در خصوص دیگر کارهای در دست انجام توسط این نهاد بیان کرد: در صدد هستیم هر چه زودتر مجوز قانونی را از مراجع ذی‌‏ربط اخذ کنیم تا بر اساس اساسنامه بتوانیم فعالیت خود را گسترش داده و خدمات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در خصوص تبدیل بانک‌‏ها به بانک قرض‌الحسنه گفت: در این رابطه چند سناریو وجود دارد؛ در حالت اول ممکن است برخی از بانک‌‏های موجود به بانک قرض‌الحسنه تبدیل شوند و در حالت دوم ممکن است شعب بانک‌‏های موجود به شعب قرض‌‏الحسنه و سرمایه‌‏گذاری تقسیم شوند.مصطفی پور افزود: در حالت سوم که کمرنگ‌‏تر از دو حالت قبلی است، ممکن است بانک‌‏ها به همین حالت باقی بمانند و چند بانک قرض‌‏الحسنه دیگر تشکیل شود.