رییس کل بانک مرکزی از کاهش ارزش اسکناس نسبت به هزینه‌های مردم خبرداد و گفت: برای رفع این مشکل هم‌اکنون سه راهکار در دست مطالعه است.

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بحث‌های مطالعاتی حذف سه صفر از واحد پول کشور هم‌اکنون در حال انجام است، افزود: امروزه ارزش اسکناس و سکه‌های در دست مردم، نسبت به هزینه‌های روزانه آنها کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تورم ۱۵ تا ۲۰‌درصدی سال‌های گذشته در کشور، تصریح کرد: این امر باعث کاهش ارزش اسکناس شده است.

وی یکی از راهکارهای مطالعاتی در این خصوص را حفظ واحد پول و اسکناس و سکه‌ها در وضعیت فعلی دانست و تصریح کرد: در این بحث مردم دچار این مشکل هستند که اسکناس به میزان کافی در اختیار آنها نیست.

مظاهری انتشار چک پول‌ها توسط بانک‌ها و جانشینی آن به جای اسکناس را در این رابطه عنوان کرد و گفت: انتشار چک پول‌ها به عنوان جایگزین اسکناس‌ها پاسخی مقطعی به کمبود اسکناس خواهد بود.

وی یکی از دیگر راه‌های مطالعاتی را حذف سه یا چهار صفر از واحد پولی و تبدیل آن به ریال جدید یا تغییر واحد پولی کشور عنوان کرد.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این سه گزینه در دست مطالعه است و هر کدام که به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد، قابل ارائه خواهد بود.