سرویس حواله الکترونیک بانک ملی آماده ارائه به مشتریان است

گروه بازار پول - سرویس حواله الکترونیک بانک ملی از طریق دستگاه‌های خودپرداز و پایانه شعب آماده ارائه به مشتریان بانک‌ها است.

به گزارش روابط‌عمومی، بانک ملی جزو اولین بانک‌هایی بود که در اواخر سال ۸۵ به سامانه حواله الکترونیکی بین بانکی (سحاب) پیوست. در حال حاضر بانک‌های ملی،‌ صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، کارآفرین، پست بانک، توسعه صادرات، پارسیان، ملت،‌ اقتصاد نوین، سامان و پاسارگاد از طریق دستگاه‌های خودپرداز و پایانه شعب از سامانه سحاب پشتیبانی می کنند و دو بانک مسکن و سرمایه صرفا ‌توسط خودپرداز به سامانه مذکور متصلند.

براساس این گزارش، دارندگان ملی کارت‌های بانک ملی برای انتقال پول حداکثر به مبلغ ده میلیون ریال در شبانه روز میان حساب اصلی مرتبط با کارت خود در بانک ملی و حساب اصلی مرتبط با کارت دیگر در یکی از بانک‌های مذکور می‌توانند از خودپردازهای بانک مبدا یا مقصد ارسال حواله استفاده کنند.

کارمزد استفاده از سرویس انتقال وجه الکترونیکی از طریق خودپردازهای این بانک‌ها، پنج هزار ریال تعیین شده که به عهده متقاضی انتقال وجه است.

دارندگان ملی کارت برای انجام حواله الکترونیکی از طریق خودپردازهای بانک مبدا یا مقصد ارسال حواله لازم است پس از ورود کارت و رمز خود به دستگاه خودپرداز، گزینه انتقال وجه را از منوی خدمات دستگاه انتخاب کرده و مبلغ مورد نظر خود برای انتقال وجه را به ریال توسط صفحه کلید خودپرداز وارد کرده و کلید ثبت را فشار دهند.

سپس شماره ۱۶ رقمی کارت حواله گیرنده از طریق صفحه کلید خودپرداز وارد و کلید ثبت از سوی دارنده ملی کارت فشرده می‌شود. در نهایت دارنده ملی کارت پس از نمایش اطلاعات عملیات انتقال وجه از طریق صفحه نمایش دستگاه، موارد را با گزینه تایید یا انصراف به دستگاه اعلام کرده و دستگاه نیز در صورت انتخاب گزینه تایید، ضمن نمایش انجام عملیات روی صفحه، رسید مربوطه را نیز به دارنده ملی کارت ارائه می‌دهد.

همچنین دارندگان ملی کارت‌ها از طریق پایانه‌های شعب بانک ملی و بانک‌های مذکور می‌توانند، حداکثر به مبلغ ۵۰میلیون ریال در هر شبانه روز میان حساب اصلی مرتبط با کارت خود در بانک ملی و حساب اصلی مرتبط با کارت دیگر در یکی از بانک‌های مورد اشاره انتقال وجه انجام دهند.

کارمزد ارسال این حواله تا سقف ۱۰میلیون ریال به مبلغ پنج هزار ریال، از ۱۰ تا ۲۰میلیون ریال به مبلغ هفت هزار ریال، از ۲۰ تا ۳۰میلیون ریال به مبلغ نه هزار ریال، از ۳۰ تا ۴۰میلیون ریال به مبلغ ۱۱هزار ریال و از ۴۰ تا ۵۰میلیون ریال به مبلغ ۱۳هزار ریال می‌باشد که از صادرکننده دستور انتقال وجه دریافت می‌شود.

در عین حال،‌ دارندگان ملی کارت‌های بانک ملی می‌توانند از طریق خودپردازهای این بانک حداکثر مبلغ ۵۰میلیون ریال از یک حساب مرتبط به کارت خود به حساب دیگر مرتبط با کارت و همچنین از حساب مرتبط به کارت خود به حساب دیگر مرتبط به یک ملی کارت دیگر انتقال وجه انجام دهند.