100درصد سهام بانک‌های دولتی باید به بخش‌خصوصی واگذار شود

دکتر محمود بهمنی، دبیر کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی باید فعالیت‌های بانکی را توسعه دهد، گفت: سهام بانکهای دولتی مشمول واگذاری‌های اصل ۴۴ باید به طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد خصوصی‌سازی سهام بانک‌های دولتی مشمول واگذاری سهام و نحوه قیمت گذاری آن گفت: خصوصی‌سازی با رها‌سازی متفاوت است و خصوصی‌سازی باید فعالیت‌های بانکی را توسعه دهد.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌های دولتی مشمول واگذاری متعلق به دولت است و دولت می‌تواند هر طور که بخواهد برای آن قیمت تعیین کند، افزود: باید به این موضوع که سهام بانک به چه افرادی واگذار می‌شود و نحوه عملکرد آنها در بانک توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید با واگذاری بانک‌ها به فعالیت‌های آنها لطمه وارد شود، گفت: در تعیین قیمت سهام بانک‌های دولتی نیز به سودآوری و صورت‌های مالی آنها توجه می‌شود.

بهمنی تاکید کرد: سهام بانک‌های دولتی نباید در حد ۵، ۱۰ و یا ۲۰درصد واگذار شود، بلکه باید سهام آنها به طور کامل به بخش‌خصوصی واگذار شود.

وی از آمادگی بانک‌های مشمول واگذاری سهام در بورس خبرداد و افزود: به طور قطع سهام این بانک‌ها به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود و مقدمات کار فراهم و مشکلات واگذاری سهام رفع شده است.