آمارهای جدید نشان می‌‏دهد میزان سپرده‌‏های ارزی دیداری بانک مرکزی در پایان سال ۸۶ و با احتساب هر دلار ۸۸۹‌تومان، ۲۴هزار و ۸۹۲‌میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا، از مجموع سپرده‌‏های ارزی دیداری بانک مرکزی، ۱۲هزار‌میلیارد ریال معادل یک‌میلیون و ۳۵۸‌میلیارد دلار به صورت دلاری و ۲/۲هزار‌میلیارد ریال معادل ۱۶۰‌میلیون یورو آن به صورت یورویی بوده است.بر اساس این گزارش، حدود ۵۰‌درصد سپرده‌‏های ارزی دیداری بانک مرکزی در پایان سال ۸۶ به دلار و ۹‌درصد آن به صورت یورو بوده است. در همین حال حدود ۶‌درصد از سپرده‌‏های ارزی دیداری بانک مرکزی نزد شعب بانک‌‏های ایرانی در خارج از کشور نگهداری می‌‏شود.همچنین ۱/۱هزار‌میلیارد ریال از این سپرده‌‏ها به صورت درهم و ۶/۸هزار‌میلیارد ریال آن به صورت ین ژاپن بوده است.

این گزارش همچنین نشان می‌‏دهد ترکیب سپرده‌‏های ارزی مدت‌‏دار بانک مرکزی در پایان سال ۸۶ به شدت تغییر کرده است به طوری که میزان سپرده‌‏های ارزی مدت‌‏دار دلاری از ۷/۴‌میلیارد دلار در سال ۸۵ به ۲/۳‌میلیارد دلار در پایان سال گذشته کاهش یافته است. در مقابل، میزان سپرده‌‏های ارزی یورویی مدت‌‏دار از رشد ریالی ۶۷‌درصدی برخوردار بوده و از ۴/۱۶‌میلیارد یورو (۸/۱۹۹هزار‌میلیارد ریال) در پایان سال ۸۵ به ۸/۲۳‌میلیون یورو (۷/۳۳۳هزار‌میلیارد ریال) در پایان سال گذشته رسید. در پایان سال ۸۶ حدود ۷۶‌درصد سپرده‌‏های ارزی مدت‌‏دار به صورت یورو و ۷‌درصد به صورت دلار بوده است.حدود ۲۳‌درصد از سپرده‌‏های ارزی مدت‌‏دار در پایان سال ۸۶ نزد شعب بانک‌‏های ایرانی در خارج از کشور نگهداری می‌‏شود.