یک مدرس دانشگاه گفت: رقابت در شرکت‌های دولتی صنعت بیمه کشور بسیار محدود است.

دکتر احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان، اظهار داشت: صنعت بیمه در کشور پس از انقلاب تا سال ۸۰، فراز و نشیب‌های مختلفی را طی کرده است، به طوری که به دلیل دولتی بودن در این صنعت، رقابت در صنعت بیمه بسیار محدود بود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل دولتی بودن صنعت بیمه در کشور، تنوعی در این صنعت نداشته‌ایم، بیان داشت: در طی چند سال اخیر، با ورود بخش خصوصی به صنعت بیمه شاهد تنوع بیمه‌‌ای و رشد این صنعت در کشور بوده‌ایم. میدری با تاکید بر اینکه تنوع بیمه‌‌ای در کشور به پشتیبانی و حمایت نیاز دارد، تصریح کرد: تنوع بیمه در کشور مستلزم تعریف استاندارد در بخش‌های مختلف کشور است.

این مدرس دانشگاه با انتقاد از عملکرد بیمه مرکزی کشور، یادآور شد: در حال حاضر بیمه مرکزی کشور هم فعالیت نظارتی و هم به عنوان یک شریک تجاری فعالیت می‌کند، به طوری که این موضوع باعث شده است که صنعت بیمه کشوری رشد نکند.

وی تاکید کرد: پایین بودن درآمد سرانه در کشور و عدم اطلاع‌رسانی دقیق از عواملی است که بیمه‌های عمر در کشور رشد نکرده‌اند.

وی درخصوص بحث ریکاوری در صنعت بیمه کشور، خاطرنشان کرد: بحث ریکاوری در صنعت بیمه به سیستم قضایی کشور ارتباط دارد، ولی این در حالی است که به دلیل حجم بالای پرونده‌های شرکت بیمه در دستگاه قضایی، زمان دادرسی به این پرونده‌ها طولانی شده است و شرکت‌های دولتی و خصوصی بیمه کشور نیز به همین دلیل بحث ریکاوری را در صنعت بیمه به طور محدود اجرا کرده‌اند.