گروه بازار پول- دکتر قنبری گفت: فروش بیش از ۱۴‌هزار میلیارد ریال گواهی سپرده بانک در کمتر از یک هفته نشان‌دهنده اعتماد مردم و جایگاه ویژه بانک سپه در عرصه اقتصادی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه دکتر حسنعلی قنبری، مدیرعامل بانک در جمع بازنشستگان این بانک ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنان اظهار داشت: اعتماد فعلی مردم به بانک و موفقیت حاصل شده نتیجه زحمات و تلاش‌های شما و همکاران شاغل فعلی است.

وی افزود: قبل از عرضه گواهی سپرده یک ساله بانک پیش‌بینی‌ها فروش ۱۰‌هزار میلیارد ریال در ۵ روز بود، اما بعد از عرضه این اوراق متوجه استقبال بی‌نظیر مردم که ناشی از اعتماد آنان به بانک است شدیم و توانستیم قبل از موعد پیش‌بینی شده بیشتر از آنچه در نظر گرفته بودیم گواهی

سپرده بفروشیم.

وی با بیان اینکه رقم فوق ۳ برابر فروش اوراق مشارکتی است که همزمان در جامعه منتشر شد، اظهار داشت: باید قدر اعتماد مردم را بدانیم و با تمام وجود برای حفظ و گسترش آن تلاش کنیم.

مدیرعامل بانک با اشاره به بدهی بانک‌سپه به بانک مرکزی گفت: ۶ ماه پیش که کار را در بانک سپه شروع کردم این بانک مبلغ قابل توجهی به بانک مرکزی بابت اضافه برداشت بدهکار بود و بابت این بدهی ۳۴درصد جریمه پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم می‌توان گفت تمام اضافه برداشت بانک از بانک مرکزی تصفیه شده و دیگر هیچ رقم منفی نزد بانک مرکزی نداریم.

دکتر قنبری با اشاره به بدهی‌های معوق بانک گفت: بعد از حل شدن مشکل اضافه برداشت از بانک مرکزی تمام انرژی خود را معطوف وصول مطالبات معوق خواهیم کرد.

وی افزود: این کار (تلاش برای وصول مطالبات معوق) از مدت‌ها پیش شروع شده اما امروز با حل شدن مشکل بدهی بانک به بانک مرکزی انرژی بیشتر بر روی این موضوع خواهیم گذاشت و با بسیج تمام امکانات در جهت حل آن تلاش خواهیم کرد.

دکتر قنبری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تجهیز منابع گفت: طی چند ماه اخیر به دلیل اضافه برداشت از بانک مرکزی جلوی پرداخت بی‌رویه تسهیلات را گرفتیم تا بتوانیم با تصفیه بدهی خود به بانک مرکزی جلوی پرداخت جریمه ۳۴درصدی را بگیریم، اما از این پس و با تدابیر اندیشیده شده و تجهیز منابع شرایط برای ارائه تسهیلات به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی بانک بهتر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به خبر منتشر شده درخصوص بازگشایی شعب خارجی بانک همچون شعبه رم، پاریس و لندن اظهار داشت: برخی کشورهای اروپایی سرخود و فراتر از تحریم‌های در نظر گرفته شده توسط شورای امنیت اقدام به محدود کردن شعب بانک و حتی اشغال آن کرده بودند.

دکتر قنبری با اشاره به اشغال شعبه رم گفت: این اقدامات فراتر از تحریم‌های در نظر گرفته شده بود به همین دلیل با گرفتن وکیل و حضور در دادگاه‌های این کشورها تمام اقدامات خودسرانه و فراتر از تحریم خنثی و شعب بانک را بازگشایی کردیم.

مدیر عامل بانک سپه در ادامه با تشکر مجدد از تلاش‌های صادقانه همکاران بازنشسته اظهار داشت: بانک هنوز هم نیازمند یاری شما و بهره‌مند از تجربیات ارزشمند شما است.

در ادامه این مراسم محسن دارایی رییس اداره روابط‌عمومی و بازاریابی بانک‌ سپه نیز با تقدیر و تشکر از زحمات همکاران بازنشسته اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم و موثر بانک در شرایط کنونی آسیب‌شناسی فعالیت‌های صورت گرفته و تحلیل شرایط کنونی بود. وی افزود: با این اقدام که توسط مدیر عامل و مسوولین ارشد بانک صورت گرفته نقاط قوت و ضعف و چالش‌های پیش روی بانک شناسایی شد و تدابیر لازم برای حل مشکلات و خنثی کردن آن فراهم گردید.

رییس اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک با اشاره به استراتژی‌های تدوین شده در دوران مدیریت جدید بانک و حرکت‌های نو صورت گرفته اظهار داشت: تلفیق این دو مهم (آسیب‌شناسی و حرکت‌های نو) باعث شد تا بانک بتواند شرایط سخت و دشوار چند ماه گذشته را به خوبی پشت سر بگذارد و امروز در آستانه جهشی به یاد ماندنی و عظیم باشد.

وی تاکید کرد: بانک‌ سپه نقش فعال در تحقق اهداف کلان و استراتژیک اقتصادی کشور دارد، حضوری فعال و مشارکت منحصر به فرد در پروژه‌های عظیمی همچون سیمان، فولاد، نساجی، کشاورزی و به طور کلی صنایع مولد به خوبی نشان‌دهنده این مهم و نقش کلیدی بانک سپه در عرصه اقتصادی کشور است.