گروه بازار پول- پست بانک ایران بر اساس بند (ح) ماده واحده تاسیس بانک و به منظور کمک به ایجاد تسهیلات برای هموطنان در نقاط محروم و روستایی، نسبت به انجام خدمات بیمه درمانی برای روستاییان سراسر کشور اقدام می‏کند.

به گزارش روابط‌عمومی پست بانک ایران، علی نعمتی، عضو هیات مدیره بانک و مجری طرح با بیان این مطلب اظهار داشت: این اقدام با امضای قراردادی میان پست بانک و سازمان بیمه خدمات درمانی کشور نهایی و برای اجرا به تمامی دفاتر خدمات بانکی روستایی پست بانک ایران ابلاغ خواهد شد.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران افزود: بر اساس قرارداد مذکور که از ابتدای سال آینده به اجرا در می‏آید، تمامی دفاتر خدمات بانکی روستایی پست بانک ایران خدماتی از قبیل صدور و تعویض دفترچه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی درمان را به نمایندگی از سازمان بیمه خدمات درمانی به مردم و مراکز درمانی در روستاها ارائه می‏کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷‌هزار دفتر خدمات بانکی روستایی پست بانک ایران در روستاها به ارائه انواع خدمات مورد نیاز روستاییان می‏پردازند که با فعالیت این دفاتر در زمینه بیمه درمانی، بسیاری از ترددهای این اقشار به شهرها برای انجام امور بیمه درمانی خود کاسته خواهد شد و نقش موثری در تامین سلامت و بهداشت خانواده‏های روستایی خواهد داشت.