مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: تمام بانک‌های دولتی و خصوصی کشور موظف شدند تا پایان بهمن‌ماه، امکان ارائه اسکناس ۵۰هزار تومانی را توسط دستگاه‌های خودپرداز فراهم کنند.

مهران شریفی در گفت‌و‌گو با «توانا» با اشاره به افزایش تقاضای اسکناس توسط مردم در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: بانک مرکزی به منظور پاسخگویی به این تقاضا امکان ارائه ایران چک‌های ۵۰هزار تومانی توسط دستگاه‌های خودپرداز را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به انتشار ایران چک‌های ۵۰هزار تومانی توسط بانک مرکزی در سال جاری، درباره زمان ورود این چک‌ها به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی بانک‌ها باید تا آخر بهمن‌ماه مجهز به ایران‌چک‌های ۵۰هزار تومانی شوند. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در ادامه افزود: این کار در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها اجرا می‌شود. این در حالی است که برخی بانک‌ها به ارائه ایران‌چک ۵۰هزار تومانی از طریق خودپردازها اقدام کرده‌اند. شریفی همچنین در ادامه درباره صدور کارت‌های اعتباری بیان کرد: طبق دستور‌العمل بانک مرکزی سقف این کارت اعتباری ۶۰۰هزار تومان بر اساس قرارداد‌های قرض‌الحسنه است.

سرنوشت کارت‌های اعتباری

وی گفت‌: صدور کارت‌های اعتباری باسقفی بیش از میزانی که بانک مرکزی اعلام کرده است، به تصمیم بانک‌ها بستگی دارد تا کارت‌های اعتباری با مبالغ بالاتر را صادر ‌کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده با سقفی که بانک مرکزی در نظر گرفته است، تصریح کرد: تا کنون کارت اعتباری با این رویکرد صادر نشده ولی در بهمن‌ماه صدور این کارت‌ها آغاز می‌شود.