مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری شهر، از اخذ مجوز عرضه سهام این موسسه در بورس تهران در هفته آینده خبر داد. درخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: پس از اخذ مجوز بورس در هفته آینده، بلافاصله پذیره‌نویسی عام ۵۰‌میلیارد تومان افزایش سرمایه موسسه مالی و اعتباری شهر را آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین با اعلام این خبر که در هفته آینده موسسه مالی و اعتباری به شبکه شتاب وصل می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر نیز شبکه موسسه مالی و اعتباری از نظر فیزیکی و عملیاتی فعال است، اما با گرفتن کد ارتباطی، این شبکه به طور کامل و فراگیر می‌شود.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری شهر یادآور شد: این کد ارتباطی بین‌المللی در هفته آینده اخذ می‌شود.

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز چندی پیش از افزایش ۵۰‌میلیارد تومانی سرمایه موسسه مالی و اعتباری شهر، خبر داده بود.

اولین شعبه موسسه مالی و اعتباری شهر ۲۲ بهمن سال گذشته با حضور شهردار تهران افتتاح شده و با اتصال این موسسه به شبکه شتاب، شهرداری‌ها یک گام رو به جلو به سمت بانک شهرداری‌ها برمی‌دارند.

لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از سهام موسسه مالی و اعتباری شهر متعلق به شهرداری‌های کلان‌شهرهاست و بخشی دیگر نیز از طریق پذیره‌نویسی عام تامین می‌شود.

همچنین موسسه مالی و اعتباری شهر در اولین گام خود به عنوان بانک عامل فروش اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده معرفی شده است.