گروه بنگاه‌ها- لیلا اکبرپور: «داشتن یک شرکت بیمه تخصصی که با ارائه طرح‌های نو توان پوشش تمامی ریسک‌ها را داشته باشد هدف ماست.» این بخشی از گفته‌های سردارسرتیپ پاسداربکایی جانشین وزیردفاع و نیروهای مسلح در سومین همایش سراسری مدیران ارشد و روسای شعب شرکت بیمه کوثر بود که روزگذشته در تالار اجتماعات هتل سیمرغ تهران برگزار شد. سردار بکایی در همایش فوق به صراحت از دکتر عبدالرسول عطایی مدیرعامل بیمه کوثرخواست تا این شرکت متمایزازسایررقبای خود باشد و بتواند با نیازسنجی درست بازارریسک‌ها را به درستی شناسایی و توان ارائه پوشش‌های نوین وجامعی داشته باشد.وی با اشاره به خلاقیت‌های وزارت دفاع درطراحی و ساخت تجهیزات نظامی گفت: وقتی کالای ارائه شده به بازارحاصل طراحی و ساخت خود شرکت باشد سازنده می‌تواند به هر نحوی که مایل باشد ازآن بهره مند شود.

سرداربکایی ادامه داد: تجربه نشان داده که تولیداتی که طراحی آن با خود سازنده بوده کاربرد بیشتری دارد و این تجربه می‌تواند الگوی رفتاری مناسبی برای بیمه کوثر باشد تا بتواند بیمه‌نامه‌هایی با کاربرد بیشتر به بازار عرضه نماید.

وی از حضورنیروهای متخصص درشرکت بیمه به عنوان ابزاری مهم برای توسعه فعالیت‌ها و اجتناب ازرفتارهای غیرحرفه‌ای در بازار نام برد و افزود: ماهیت دارایی‌ها در دنیای امروز تغییرکرده است و نزدیک به ۸۰ درصد دارایی شرکت‌ها دارایی‌های نامشهودی هستند که تنها شرکت‌های بیمه حرفه‌ای توان پوشش آنان را دارند.جانشین وزیردفاع ازرفع دغدغه افراد به ویژه نیروهای مسلح به عنوان وظیفه اصلی بیمه‌گر نام برد و خاطرنشان کرد: وزارت دفاع درفازاول تاسیس بیمه کوثررا در برنامه داشت که با اخذ مجوز از بیمه مرکزی و رعایت قوانین و مقررات مربوطه توانست این امررا به خوبی انجام دهد، اما درگام بعدی به دنبال داشتن بیمه‌ای تخصصی هستیم که توان پوشش ریسک‌های متفاوت با آنچه تاکنون بوده است را داشته باشد که این امروظیفه بیمه کوثر را سنگین‌تر از قبل می‌کند.سرداربکایی تجلی عدالت محوری را در ارائه خدمات پس ازفروش دانست و گفت: یک بیمه‌گر خوب در زمان ارائه خدمات پس ازفروش است که می‌تواند اخلاق حرفه‌ای خود را به نمایش گذارد و مشتریان خود را در بازار رقابتی امروزی حفظ نماید.

پرتفوی یک هزارمیلیاردی

دکترعبدالرسول عطایی مدیرعامل بیمه کوثر نیز در این همایش ضمن تشریح برنامه‌های آتی شرکت برهمکاری بیشتر شعب با مدیران ستادی در راستای تحقق برنامه‌های مدون تاکید کرد و گفت: بیمه کوثر در سال ۱۴۰۴ باید بعد از بیمه ایران دومین شرکت بیمه‌ای کشور باشد.عطایی به صراحت اعلام کرد: بیمه کوثر در سال ۱۴۰۴ باید اولین شرکت بیمه خصوصی کشور از نظر رشد تولید حق بیمه و بهترین بیمه‌گر باشد.

وی گفت: طبق برنامه بیمه کوثر در سال ۱۳۹۴ باید با تولید ۶۰۰ میلیارد تومان در جایگاه ششم و با تولید یک هزار میلیارد تومان حق بیمه درسال ۱۳۹۹ در جایگاه سوم قرارگیرد.

عطایی ادامه داد: تحقق پرتفوی یاد شده دور از دسترس نیست، اما نیازمند همکاری و همیاری تمامی عوامل بیمه کوثر از مدیران ستادی، روسای شعب و شبکه فروش دارد.

وی تعداد شعب و نمایندگان بیمه کوثر در سال ۹۰ را به ترتیب ۳۰ شعبه و ۲۶۷ نماینده عنوان کرد و گفت: تعداد نمایندگان در سال‌جاری به ۶۵۱ افزایش یافت که طبق برنامه در پایان سال ۹۲ به یک هزارو ۵۰۰ نماینده افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل بیمه کوثر ضریب خسارت این شرکت در سال گذشته نزدیک ۵۰ درصد است.

حمیدی‌فر معاون طرح و توسعه بیمه کوثر و دبیر همایش «تبیین جایگاه شعب در مسیر توسعه بیمه کوثر» را هدف اصلی سومین دوره نشست مدیران ارشد این شرکت عنوان کرد.