طرح جدید بیمه عمر و پس‌انداز بیمه توسعه برای افراد کم‌درآمد به بازار آمد

گروه بازار پول- مدیرعامل بیمه توسعه از عرضه بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز از اواخر ماه جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: کارگروه‌های متشکل از شرکت‌های بیمه خصوصی و دولتی هر دو هفته یکبار در وزارت اقتصاد شیوه‌های خدمت رسانی بهتر به مردم را بررسی می‌کنند. علیرضا بیانیان گفت: قرار است با توجه به منطقه‌بندی انجام شده در کشور براساس خطرات ناشی از زلزله، دو مدل جدول پرخطر و کم‌خطر پیش‌بینی شده برای بیمه‌های زلزله را از طریق نمایندگان به فروش برسانیم.

مدیرعامل بیمه توسعه اظهار داشت: طبق برنامه پیش‌بینی شده از هفته آینده بیمه‌های عمر و پس‌انداز را که همان بیمه‌های حوادث افراد نیز هست، از طریق نمایندگان به متقاضیان در سراسر کشور عرضه می‌شود که با توجه به کاهش یافتن نرخ بهره این امر می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری مثبت محسوب شود.

وی از ایجاد پنجمین شعبه بیمه توسعه در شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد بیمه توسعه یکی از موارد مورد توجه در حال حاضر افزایش تعداد نمایندگان است که این مهم در چند ماه اخیر یکی از فعالیت‌های ما بوده به نحوی که در حال حاضر ۱۲۰ تا ۱۳۰ نماینده فعال در سراسر کشور مشغول فعالیت است.

بیانیان در ادامه به ۱۰ فرمان رییس‌جمهور به شرکت‌های بیمه برای اصلاح ساختار و رفتار آنها اشاره کرد و ابراز داشت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و بهینه‌سازی شرکت‌های بیمه هم‌اکنون کارگروه‌هایی هر دو هفته یکبار در وزارت امور اقتصادی و دارایی جمع می‌شوند و این کارگروه‌ها که از شرکت‌های خصوصی و دولتی هستند، چگونگی خدمت‌رسانی بهتر به مردم را به بحث می‌گذارند.

مدیرعامل بیمه توسعه، مبنا و پایه عملکرد کارگروه‌ها را براساس بهینه‌سازی و استانداردسازی بافت شرکت‌های بیمه، آموزش و ارائه خدمات اعلام کرد و بیان داشت: طبق موارد یاد شده ما نیز کارگروه‌های رشته‌های تخصصی مثل بیمه عمر و پس‌انداز را مشغول به کار کردیم تا بتوانیم از پایان آبان‌ماه سال‌جاری بیمه‌های عمر و پس‌انداز را از طریق نمایندگان به دست مردم برسانیم.

وی همچنین از به دست آوردن رتبه نخست شرکت بیمه توسعه در توانایی بر ایفای تعهدات و سرمایه‌گذاری در بورس خبر داد و گفت: بیمه توسعه طی سال‌جاری از بین ۱۵ شرکت بیمه توانست به این مقام دست یابد و سال گذشته نیز در همین ارتباط مقام نخست را کسب کرده بود.

علیرضا طباطبائی مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه توسعه نیز درخصوص طرح جدید بیمه عمر و پس‌انداز بیمه توسعه گفت: ما با هدف استفاده فرد بیمه شده در مدت زندگی افراد، بیمه‌نامه‌ها را کوتاه‌مدت در نظر گرفته‌ایم و زمان آن را به ۵ و ۱۰سال رساندیم و همچنین برای افراد کم‌درآمد این طرح را سامان دادیم که رقم بیمه‌نامه‌ها براساس انتخاب افراد ۲، ۵ و ۱۰میلیون تومان است.

وی افزود: بیمه‌نامه یاد شده با نام بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز با سرمایه صعودی و مشارکت در منافع است که با سرمایه اولیه ۲۰میلیون ریال شروع می‌شود و با افزایش ۱۰میلیون ریال در هر سال به رقم ۵۰میلیون ریال در سال پنجم می‌رسد.به گفته او معافیت از مالیات و دسترسی زودهنگام بیمه‌گذار به سرمایه خریداری شده از مزایای بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز بیمه توسعه است.