مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) از به روزرسانی تسهیلات ازدواج و اشتغال خبر داد. به گزارش (ایسنا)، خلیل یسائی اظهار کرد: ما تسهیلات اشتغال را از ۲۵ تیرماه ۸۶ به بعد که سالگرد تاسیس صندوق بوده است، افزایش دادیم و این تسهیلات را به دو بخش کالایی و نقدی تقسیم کرده‌ایم. وی افزود: تعدادی که امسال برای قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای امسال تاکنون مراجعه کردند، در شش ماه اول ۶۳۰‌هزار نفر بوده‌اند که ۵۸۰‌هزار نفرشان موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند که تقریبا حدود ۹۲‌درصد است. یسائی گفت: در این بخش تفکیک قائل نشدیم؛ یعنی کسانی که به سن ازدواج می‌رسند و موفق می‌شوند ازدواج کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. او همچنین گفت: سیستم را به روز کرده‌ایم و برای جوانان و دانشجویان که موفق به ازدواج می‌شوند، تسهیلات در نظر می‌گیریم. وی در خصوص اعتبارات دولتی گفت: اعتباری که دولت در اختیار صندوق قرار داده است توسط سیستم بانکی و خود صندوق پرداخت می‌شود. این اعتبار شامل اشتغال، ازدواج و مسکن است. ما توانستیم با همکاری بانک‌ها و اعتباری که دولت در اختیار ما قرار داده بخش ازدواج را به روز و مشکلاتش را حل کنیم. در بخش اشتغال هم وارد شدیم و دولت کمک کرده است و بانک‌ها هم همکاری کرده‌اند.

یسائی ادامه داد: ما در ارتباط با بخش اشتغال، امسال توانستیم نزدیک به بخش شهری و روستایی خودمان ۹۰‌میلیارد تومان را به بخش روستایی و ۱۱۰‌میلیارد تومان را به بخش شهری اختصاص دهیم. پس از بررسی که انجام دادیم، بیشتر از ۶۷‌درصد بر این مساله نظارت داشته‌ایم و از این ۶۷‌درصد، ۴۷‌درصد به اشتغال واقعی انجامیده و در بخش اشتغال هم موفق بوده است؛ علاوه بر اینکه اعتبار ما دیرتر اعلام شد، مشکل پرداخت هم نداشتیم. وی با بیان اینکه برای سال آینده هم اعتبار پیشنهادی باید مراحل قانونی خود را طی کند، افزود: پیشنهاد ما این است اعتباری که به ما تعلق می‌گیرد، باید به صورتی باشد که اولا ازدواج را تامین کند و ثانیا اشتغالی که در حوزه فعالیت صندوق است، بتوانیم جوابگوی نیازهای بخش اشتغال جوانان باشیم. این پیش‌بینی اعتبار می‌تواند تا حدودی صندوق را علاوه بر ماموریت خود در بخش ازدواج در بخش مسکن هم وارد کند و در بخش اشتغال هم موفق باشد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: بخش مسکن شرایط خاص خود را دارد آنهایی که متولی مسکن هستند، ماموریت خاص و تخصصی خودشان را برای اجرای این امر دارند و براساس توصیه رییس‌جمهور سال اول را برای برنامه ازدواج اختصاص دادند که در سال گذشته انجام شد. در سال دوم بحث ازدواج و اشتغال و در سال ۸۷ در بخش مسکن وارد می‌شویم. در مورد مسکن هم برنامه‌ریزی شده و تا آنجایی که امکانات به ما اجازه دهد و اعتبار و منابع در دست باشد، بیشتر منابع مردم مد نظر است که هرچه منابع بیشتر باشد به همان نسبت می‌توانیم سهم بیشتری را به بخش مسکن اختصاص دهیم و کار را انجام دهیم. وی افزود: در بحث ازدواج با سیستم بانکی به نتیجه رسیدیم و هر اعتباری که خارج از آن در اختیار صندوق قرار گیرد، اولویت آن را به اشتغال و مسکن می‌دهیم که در این زمینه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم شده است و امیدواریم سالانه حداقل صد‌هزار فرصت شغلی را جوابگو باشیم که بیشتر از این هم خواهد شد و بخش مسکن هم آماده کردیم که در این بخش هم در بحث ساخت‌وساز وارد خواهیم شد. وی افزود: معمولا اولویت را در اهدای تسهیلات به مناطق کمتر توسعه یافته و آسیب‌پذیر جامعه قرار می‌دهیم؛ به عنوان مثال در کردستان ۱۳۸۱ وام گیرنده در بخش اشتغال و در سیستان‌وبلوچستان ۱۱۲۶ وام گیرنده داشتیم و از مجموع ۱۴‌هزار و ۱۶۸ فقره از وام‌گیرندگان در تسهیلات شهری بوده است و به همین مقدار هم که در بخش کمتر توسعه یافته دادیم و ۱۱۰‌میلیارد‌تومان بوده است و اینها همان اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند. گیرندگان ما در بخش اشتغال و مسکن افرادی هستند که نیازمندان واقعی‌ می‌باشند.