دو وام مسکن بر روی یک پلاک مسکونی
گروه بازارپول- اداره طرح و برنامه شرایط و ضوابط جدید پرداخت دو فقره تسهیلات با سپرده بر روی یک پلاک مسکونی را اعلام کرد.
براساس این گزارش، افرادی که از محل امتیاز تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن جهت خرید یا احداث واحد مسکونی استفاده کرده یا می‌کنند، می‌توانند از محل تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن دیگر خود حداکثر تا سقف ۱۸۰میلیون ریال به منظور توسعه آن واحد یا احداث واحدی جدید بر روی واحد قبلی از تسهیلات بانک استفاده کنند. به این معنا که مجموع مبلغ دوفقره تسهیلات ۱۸۰میلیون ریال باشد.

حداقل مدت انتظار برای دریافت تسهیلات مجدد از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن حداکثر تا 180میلیون ریال، 12ماه بوده و حداکثر مدت بازپرداخت براساس مدت سپرده‌گذاری 12 تا 18سال است.
سایر شرایط بهره‌مندی از دو فقره تسهیلات، همچون دریافت تسهیلات ۱۸۰میلیون ریالی است.
دارندگان انواع حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن، مشروط به گذشت حداقل 12ماه از تاریخ افتتاح حساب خود، قادر خواهند بود از تسهیلات با سپرده بانک تا سقف 180میلیون ریال جهت خرید واحدهای مسکونی با شرایط تعیین شده توسط بانک یا احداث و تکمیل استفاده کنند.
تسهیلات با توجه به درخواست کتبی گیرنده تسهیلات می‌تواند به صورت ساده یا ترکیبی (پلکانی و ساده) و در مدت زمان ۱۲، ۱۵ و ۱۸سال بازپرداخت شود.
در خصوص احراز توانایی مالی متقاضی در پرداخت اقساط تسهیلات، صرفا اظهار کتبی درآمد ماهانه ابرازی متقاضی، ملاک تصمیم‌گیری خواهد بود.
رعایت ضوابط و شرایط تعیین شده از سوی بانک جهت خرید واحدهای مسکونی غیر نوساز و غیر دست اول توسط متقاضیان الزامی است.
در صورتی که دارندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن دارای سابقه استفاده از تسهیلات با سپرده این بانک باشند، صرفا پس از گذشت حداقل پنج سال تمام از تاریخ دریافت تسهیلات با سپرده، جهت احداث یا خرید مسکن با نرخ سود تسهیلات با سپرده در بخش مسکن استفاده کنند.
مبالغ کمتر از پنجاه‌هزار ریال در محاسبه متوسط موجودی جهت پرداخت تسهیلات منظور نمی‌شود.
متوسط موجودی حساب براساس مقررات و شرایط تعیین شده توسط بانک و به ازای کمترین مانده در هر روز مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
دارندگان فعلی حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن، در صورت لزوم فقط می‌توانند بستگان نزدیک (پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر، فرزند، نوه، پدربزرگ و مادربزرگ) خود را در حساب خود شریک کند و یا حساب خود را به آنان انتقال دهند.
شرایط استفاده از امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن، تابع ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار در زمان استفاده از تسهیلات است.
سود پرداختی به حساب صندوق پس‌انداز مسکن در صورت انصراف دارنده حساب از اخذ تسهیلات و فسخ، حساب بر اساس نرخ سود سپرده‌گذاری کوتاه مدت به روش ساده محاسبه خواهد شد.
پرداخت تسهیلات بیش از 120میلیون ریال به روش خرید زمان امکان‌پذیر نیست.