پست بانک ایران در بیش از ۳‌هزار و ۴۹۰ دفتر ICT روستایی حاضر بوده و خدمات بانکی را به روستاییان ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمود هراتیان‌نژادی، عضو هیات مدیره پست بانک، با بیان این مطلب اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه جاری ۱۶۱‌هزار و ۵۰۰ حساب در دفاتر ICT روستایی باز شده و بیش از دو میلیون و ۶۷۰‌هزار، قبض‌های مختلف توسط روستاییان در دفاتر ICT روستایی پرداخت شده است. وی افزود: پست بانک از مجموع یک‌هزار و ۹۰۸ دفتر خدمات ارتباطی شهری، در ۵۳۹ دفتر حضور دارد که بیش از ۲۶‌هزار و ۶۰۰ حساب در آنها افتتاح شده و تا پایان آبان‌ماه جاری ۳میلیون و ۸۵‌هزار تراکنش روی این حساب‌ها انجام شده است.

هراتیان‌نژادی درخصوص برنامه‌های پست بانک برای ارائه خدمات در بستر فن‌آوری اطلاعات گفت: پست بانک پیش از این نیز ارائه خدمات به مشتریان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین را در برنامه‌های خود داشته؛ به گونه‌ای که بر اساس مدارک موجود، این بانک، نخستین بانکی است که سیستم «کارت بانک» را در ایران اجرا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین آغاز برنامه‌ریزی‌ برای استفاده از نرم‌افزار ارجاع بانکی، برای نخستین بار در کشور توسط پست بانک صورت گرفته است.

هراتیان‌نژادی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته، نرم‌افزار جامع بانکی (Core Banking) پست بانک توسط یک شرکت خارجی با همکاری یکی از شرکت‌های داخلی در حال پیاده‌سازی بود که به دلایل مختلف تاکنون به نتیجه نرسیده است.

عضو هیات‌مدیره پست بانک درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عملیاتی شدن این پروژه اظهار کرد: نرم‌افزار جامع بانکی برای استفاده مشتریان درون شعب پست‌بانک، توسط همکاران متخصص درون مجموعه در حال پیاده‌سازی بوده و هم‌اکنون برخی از سرویس‌های مورد نیاز را به متقاضیان ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در نظر داریم اجرای این پروژه را به منظور پیاده‌سازی نرم‌افزار جامع بانکی در تمامی ۱۸‌هزار شعبه پست بانک در دفاتر ICT شهری و روستایی، از طریق برون‌سپاری به شرکت‌های داخلی با تجربه واگذار کنیم.

او افزود: در همین راستا و پس از بررسی‌های شش ماهه، شرکتی که توان و تجربه لازم برای اجرای این پروژه را داشته باشد، شناسایی کردیم و در حال عقد قرارداد با شرکت مذکور به منظور اجرایی کردن این پروژه هستیم.