تشکیل شورای ویژه اجرای قانون مبارزه با پولشویی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل شورای ویژه برای اجرای قانون مبارزه با جرم پولشویی به ریاست وزیر اقتصاد و حضور وزیر اطلاعات و رییس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت: اجرای این قانون نیاز به تدوین آیین‌نامه ندارد. داوود دانش‌جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدیدی برای قانون مبارزه با جرم پولشویی تدوین نخواهد شد، تصریح کرد: براساس قانون ابلاغی آن توسط رییس‌جمهوری، می‌توانیم نسبت به مبارزه با جرم پولشویی اقدام کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قانون مبارزه با جرم پولشویی ساز و کاری را برای مبارزه با این جرم مشخص کرده است، افزود: این قانون مشخص کرده که برای مبارزه با پولشویی چه اقداماتی را باید انجام داد.

وی از تشکیل شورایی برای اجرای این قانون به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد و اظهار داشت: چند وزیر دیگر که ارتباط بیشتری با این موضوع دارند، در این شورا حضور می‌یابند. دانش‌جعفری همچنین با بیان اینکه وزیر اطلاعات و رییس کل بانک مرکزی نیز از اعضای این شورا هستند، گفت: این شورا به بررسی سیاست‌های چند جنبه‌ای این قانون که توسط دستگاه‌هایی نظیر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و اطلاعات اتخاذ می‌شود، پرداخته و در چارچوب قانون آن را اجرایی می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل اولین جلسه شورای مبارزه با جرم پولشویی در هفته جاری خبر داد.

قانون مبارزه با پولشویی در جلسه علنی روز سه ‌شنبه دوم بهمن ماه سال ۸۶ مجلس تصویب و در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه سال‌جاری به ‌تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۸۳۴۹۷/۲۵۸ مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۸۶ مجلس واصل گردیده است و رییس‌جمهور نیز قانون مبارزه با پولشویی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.