خبرگزاری فارس - الیاس نادران عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به توضیحات دیوان محاسبات در خصوص پرونده بیمه ایران، گفت: اطلاع از فرآیند رسیدگی به پرونده‌های دیوان، حق طبیعی نمایندگان مجلس است. الیاس نادران عطف به نامه شماره ۶۱۸/۱۰۴/۲ مورخ ۳۱/۱/۸۷ دیوان محاسبات (درباره مصاحبه خود با فارس درخصوص پرونده بیمه ایران) توضیحاتی به شرح زیر ارسال کرده است.

وی در توضیحات خود با بیان اینکه اساسا از کم و کیف جلسه مورد اشاره در کمیسیون اقتصادی و رسمی بودن یا نبودن آن بی‌اطلاع است، گفت: نمی‌دانستم به خاطر چند سوال از دیوان محاسباتی که منصوب مجلس است نمایندگان مجلس باید به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی متهم و تهدید به طرح دعوی حقوقی شوند. با این حال اینجانب آمادگی کامل دارم که مطالب مطروحه از طرف رییس دیوان و اینجانب در یک دادگاه صالحه مطرح شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

وی تصریح کرد: تقاضا دارم نظر کمیسیون اصل نود مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص اخذ شود تا معلوم شود رییس دیوان تا چه حد محق بوده است.

نادران افزود: سوالات اینجانب پیچیدگی فوق‌العاده‌ای ندارد و هر ناظر بی‌طرفی اذعان می‌کند که این حداقل حقوق نمایندگان مجلس است که از فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که منجر به عزل مدیران کشور شده و سرنوشت آن پس از ماه‌ها اطلاع داشته باشند.

وی در پایان گفت: رییس محترم دیوان اقدامات عجیب و غریب دیگری هم داشته‌اند که در فرصت خود اعلام خواهد شد.