تهرانی‌ها چک خسارت 12 حادثه آتش‌سوزی را از بیمه کارآفرین گرفتند

لیلا اکبرپور - پیرو انعقاد قرارداد بیمه کارآفرین با شهرداری تهران که تمامی منازل مسکونی پایتخت تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی شرکت بیمه کارآفرین قرار گرفت این شرکت ظرف هفته گذشته چک خسارت ۱۲ مورد پرونده آتش‌سوزی را به زیان دیدگان تحویل داد. عبدالمحمود ضرابی، مدیرعامل بیمه کارآفرین با یادآوری این که به‌‌رغم قدمت صنعت بیمه در کشورمان این کالا هنوز جزو محصولات لوکس به حساب می‌آید و بیمه برای مردم ما ملموس نیست، گفت: بیمه کارآفرین قصد دارد با انعقاد این قرارداد و تعهد جبران خسارات آتش‌سوزی منازل مسکونی شهر تهران این فاصله را برداشته و مردم با بیمه و مزایای آن آشنا شوند.

او افزود: تمامی منازل مسکونی مناطق ۲۲گانه شهر تهران تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین قرار دارند و گواهی بیمه‌نامه طبق اطلاعات موجود در ممیزی شهرداری تهران به در منازل ارسال می‌شود و در دست داشتن این گواهی بیمه‌نامه همان آرامش بیمه‌ای را منتقل خواهد کرد.

ضرابی افزود: این قرارداد مذکور بیش از آن که به دنبال منافع مادی باشد به دنبال ارتقای سطح تلقی مردم به مقوله بیمه و استفاده از مزایای آن است تا جامعه آمادگی خرید سایر کالاهای بیمه‌ای را پیدا کند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین افزود: شناخت مردم از مزایای بیمه و خرید انواع خدمات بیمه‌ای شرایطی را فراهم می‌کند که تمامی بیمه‌گران می‌توانند از آن استفاده کنند و این بازار انحصاری نیست. او با یادآوری این که سقف تعهدات قرارداد فوق ۵میلیون تومان (۲میلیون ساختمان + ۳میلیون اثاثیه) است، ادامه داد: افراد می‌توانند برای خرید بیمه‌نامه تکمیلی اقدام کنند و برای خرید آن می‌توانند به هر شرکت بیمه‌ای مراجعه کنند.

به گفته ضرابی فرم‌های خسارت آتش‌سوزی منازل مسکونی شهر تهران از طریق آتش‌نشانی تکمیل شده و برای پرداخت خسارت به زیان‌ دیدگان به بیمه کارآفرین ارسال می‌شود.

یادآوری می‌شود تمامی منازل مسکونی شهر تهران با انعقاد قراردادی فی ما بین بیمه کارآفرین، شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی از ۱۲ فروردین امسال تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین قرار گرفت.