رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران، احکام سه‌گانه برنامه پنج ساله را از عوامل موثر در تحول بازار بیمه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیمه، فرشباف ماهریان در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه گفت: مشارکت شرکت‌های بیمه خارجی با شرکت‌های بیمه داخلی، صدور اجازه ایجاد نظام نمایندگی و شعبه در سرزمین اصلی برای شرکت‌های بیمه خارجی و استقرار نظام نظارت غیرتعرفه‌ای در بیمه، احکام سه‌گانه برنامه پنج ساله در خصوص بیمه است.

رییس شورای عالی بیمه تصریح کرد: حرکت اکثر شرکت‌های بیمه در بازار بیمه کشور حرکتی بطئی است که با این روند امکان دستیابی به هدف تعیین شده برای رسیدن به مقام اول منطقه در ضریب نفوذ بیمه حاصل نمی‌‌شود.

وی از شرکت‌های بیمه خواست برای سرعت یافتن حرکت صنعت بیمه، فعالیت‌های خود برای توسعه پوشش‌های بیمه در بخش‌های تخصصی صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر رشته‌های اقتصادی را تعمیق بخشند.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران خاطرنشان کرد: ‌گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای و ایجاد تنوع در فعالیت‌های صنعت بیمه از موارد قابل پیش‌بینی و پیگری از سوی بیمه مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه باید برای فعالیت‌های خود دست کم برنامه‌های ۳ ساله تنظیم کنند، افزود: شرکت‌ها باید در آن گسترش بازار، توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای و ایجاد تحرک تهاجمی‌ برای افزایش ضریب نفوذ بیمه را در نظر بگیرند.

رییس شورای عالی بیمه یادآور شد: برای گسترش فرهنگ بیمه در ایران برنامه شش ماهه ای در حال تدوین است. به این منظور از مدتی پیش جلساتی با حضور کارشناسان و صاحبنظران در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران برگزار شده است.