مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت که این بانک به منظور گسترش فعالیت‌های ارزی و ارائه خدمات ارزی به متقاضیان به زودی اقدام به راه‌اندازی امور بین‌المللی و ارزی می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشاء‌الله عظیمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در اولین روز از هفته گرامیداشت تعاون با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بانک توسعه تعاون طبق اساسنامه خود قادر است به تعاونگران فعال در عرصه واردات و صادرات و سایر فعالان اقتصادی تسهیلات ارزی ارائه نماید.

وی افزود: براین اساس در نظر است ظرف ۲ ماه آینده به منظور ارائه خدمات ارزی به متقاضیان و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح بین‌المللی و تسهیل ارتباطات و پیوند فنی مالی و اقتصادی بین آنها ضمن راه‌اندازی امور بین‌الملل و ارزی پس از امکان‌سنجی‌های مناسب جهت تسهیل و تسریع امور متقاضیان فعال در بخش بین‌الملل شعباتی در خارج از کشور تاسیس شود.

عظیمی‌ با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از فعالان بخش تعاون در این رابطه افزود: لازم است نیازهای تخصصی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی به دقت شناسایی شده و با یک پردازش مناسب صداهای متقاضیان به ویژگی‌های اصلی خدمت در بانک توسعه تعاون تبدیل شود تا از این طریق با ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی و حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌گری‌ها بیش از پیش امکان توزیع عادلانه ثروت عمومی ‌و برقراری عدالت اجتماعی فراهم شود.

وی گفت: بانک توسعه تعاون به دلیل برخورداری از سرمایه اولیه ۵‌هزار میلیارد ریالی و به اتکای تجربه نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شاغل در بالغ بر تعداد ۳۶۷ شعبه و باجه فعال در سراسر کشور در زمره نیرومندترین بانک‌ها قلمداد می‌شود؛ به گونه ای که متوسط سن نیروی انسانی این بانک ۳۲ سال و افزون بر ۵۷‌درصد از کل کارکنان آن فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها می‌باشند. ضمن آنکه طبق قانون کلیه تعهدات و امکانات موسسه اعتباری بخش تعاون این بانک دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و تکیه گاه مناسبی در اجرای برنامه‌های وزارت تعاون تلقی می‌گردد، چنانکه بانک توسعه تعاون وظیفه هماهنگی و نقش انسجام درون و برون بخش تعاون را ایفا می‌نماید.

علاوه بر این، بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از ارکان حمایتی بخش تعاون از نقش بسزایی در تحقق سهم ۲۵‌درصدی بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم که معادل ارزشی بالغ بر ۳۰۰‌میلیارد دلار است، برخوردار می‌باشد.