رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از پایین بودن کارمزدهای بانکی انتقاد کرد و گفت: علاوه بر اینکه هم‌اکنون قوانین پولی و بانکداری در حال اصلاح است، چهار قانون دیگر بانکی نیز در بوته نقد و بررسی است.

محمود رضا خاوری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از پایین بودن رقم کارمزدهای بانکی انتقاد کرد و در بیان دلیل این امر نیز گفت: بانک‌ها باید هزینه خدمات خود را به نحوی دریافت کنند.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان اینکه بانک‌ها به سمت بانکداری اسلامی و مشارکت واقعی در حال حرکت هستند، افزود: بانک‌ها برای انجام چنین مشارکت واقعی باید هزینه مناسبی از خدمات بانکی نیز دریافت نمایند.وی با اشاره به استفاده مردم و دولت از خدمات بانکی و تکالیفی که در این خصوص برعهده بانک‌ها است، اظهار داشت: بانک‌ها برای تکمیل تداوم فعالیت، پاسخگویی به تقاضاهای جامعه و ارائه خدمات مطلوب لازم است که هزینه و کارمزد خدمات را نیز دریافت دارند.مدیرعامل بانک ملی گفت: بانک ملی در مورد انتشار اوراق مشارکت رهنی مسکن هنوز تصمیم گیری خاصی را اتخاذ نکرده است، ولی جمع آوری سپرده‌های ویژه را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین در خصوص اصلاح قوانین بانکی کشور اظهار داشت: با توجه به حضور بانک‌های خصوصی در کشور و تفکیک بانکداری دولتی از خصوصی، مجبور به اصلاح قانون اداره امور بانک‌ها، ایجاد کانون صنفی بانک‌ها و حرکت به سمت دفاع از حقوق سپرده‌گذاران، کارکنان و سهامداران هستیم.

خاوری موارد مذکور را بسترهای لازم برای اصلاح قوانین بانکی برشمرد و با بیان اینکه هم‌اکنون این بسترها در حال اصلاح است، بیان کرد: علاوه بر اینکه در حال حاضر قوانین پولی و بانکداری در حال اصلاح است، چهار قانون دیگر بانکی نیز در بوته نقد و بررسی است.

وی اضافه کرد: با کمک دولت و مجلس بسترهای عملیات بانکی، اصلاح و به هدف مطلوب می‌رسد.

حدود ۸۵‌هزار نفر، عضو سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی شدند

تا پایان تیر ماه امسال حدود ۸۵‌هزار نفر به عضویت سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی (سبا) در آمدند.

صرفه‌جویی در وقت و انرژی و انجام امور بانکی مختلف در منزل یا محل کار- از طریق اینترنت- مهم‌ترین ویژگی خدمت جدید بانک ملی است.

سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران(سبا)، امکان استفاده دارندگان حساب‌های متمرکز این بانک از خدماتی نظیر نمایش لحظه‌ای موجودی حساب‌های متمرکز، نمایش خلاصه آخرین وضعیت تمامی‌حساب‌ها، نمایش آخرین صورتحساب تمامی ‌حساب‌ها، انتقال وجه بین حساب‌های متمرکز بانک‌های عضو شتاب و پرداخت قبوض خدماتی را فراهم می‌سازد.

همچنین در آینده نزدیک، خدماتی نظیر پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، پرداخت حقوق کارکنان شرکت‌ها، یادآوری کنترل موجودی و نام‌گذاری حساب‌ها از طریق این سیستم ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مشتریان بانک ملی ایران در صورت تمایل به استفاده از این سرویس و دیگر مزایای سیستم بانکداری اینترنتی این بانک می‌توانند با مراجعه به گزینه بانکداری اینترنتی (سبا) سایت بانک ملی ایران به آدرس www.bmi.ir نسبت به ثبت نام اقدام و در عین حال ابهامات و سوالات خود در مورد این سیستم را از طریق شماره تلفن ۶۴۱۴-۰۲۱ (واحد ارتباطات مردمی ‌بانک ملی ایران) مطرح و پیگیری کنند.