گروه بازار پول - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه موسسه اعتباری توسعه، موافقت کردند. به گزارش اداره روابط عمومی این موسسه اعتباری توسعه با برگزاری مجمع فوق‌العاده سالانه موسسه اعتباری توسعه در ۱۹ مرداد ماه سال جاری، افزایش سرمایه شرکت اعتباری توسعه از رقم ۵۰‌میلیارد ریال به ۲۰۰۰‌میلیارد ریال با اکثریت آرا در این جلسه به تصویب رسید.

براین اساس، موسسه اعتباری توسعه با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، مقدمات این افزایش سرمایه و متعاقب آن تبدیل شدن به بانک خصوصی را دنبال می کند.

«حیدر مستخدمین حسینی»، مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه اعلام کرد: با تصویب افزایش سرمایه و اخذ مجوزهای لازم سهامداران ۶۰ روز فرصت دارند تا نسبت به خرید سهام با حق تقدم اقدام کنند و در صورتی که سهامداران تمایل به شرکت در این خرید را نداشته باشند، این افزایش از طریق پذیره‌نویسی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، این موسسه در افزایش سرمایه از حضور سهامداران خارجی استقبال خواهد کرد و در این خصوص مذاکراتی نیز صورت گرفته است. برهمین اساس، قرار است به مناسبت عید سعید فطر آگهی استفاده از حق تقدم سهامداران در افزایش سرمایه موسسه اعتباری توسعه (سهامی‌عام) در هفته آینده در روزنامه‌ها منتشر شود.

انتشار آگهی حق‌تقدم سهامداران در افزایش سرمایه موسسه اعتباری توسعه

به مناسبت عید سعید فطر آگهی استفاده از حق‌تقدم سهامداران در افزایش سرمایه موسسه اعتباری توسعه (سهامی‌عام) در هفته آینده در روزنامه‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش اداره روابط‌عمومی‌‌موسسه اعتباری توسعه با عنایت به مصوبه مجمع عمومی‌فوق‌العاده مورخ ۱۹/۵/۱۳۸۸ و موافقت اکثریت سهامداران در این جلسه با افزایش سرمایه موسسه از ۵۰‌میلیارد ریال به دو‌هزار میلیارد ریال اقدامات بعدی جهت اخذ مجوز‌های لازم صورت گرفت. بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری توسعه در کمتر از یک ماه توانست مجوزهای لازم را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران (به شماره ۱۲۱۸۰۸ مورخ ۰۹/۰۶/۱۳۸۸) و سازمان بورس و اوراق بهادار ( به شماره ۸۲۷۱۱/۱۲۱ مورخ ۱۵/۰۶/۱۳۸۸ ) جهت این افزایش سرمایه به دست آورد و بر مبنای این مجوزها آگهی استفاده از حق تقدم سهامداران در افزایش سرمایه در هفته آینده در روزنامه‌ها منتشر می‌شود.