بانک‌های کشور از لحاظ تئوریک به اندازه کافی با بازاریابی آشنایی دارند و به همین دلیل، کنفرانس بین‌المللی بازاریابی خدمات بانکی باید به‌دنبال ایجاد پیوند میان علم و عمل در نظام بانکی کشور باشد که نتیجه آن رضایت کارکنان بوده و به تبع آن رضایت مشتریان نیز تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی احمد روستا، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر کمیته علمی این کنفرانس در نشست دوره‌ای این کمیته با بیان مطلب فوق افزود: نظام بانکی به ترویج فرهنگ بازاریابی و همچنین تغییر و تحول نیاز دارد و خروجی کنفرانس باید به نتایجی منجر شود تا بتواند زمینه‌های بهبود وضعیت حاضر و انجام تغییرات لازم را در نظام بانکی فراهم کند.

همچنین محمد حقیقی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران که از اعضای دیگر کمیته علمی این کنفرانس است، اظهار کرد: چون بانک‌ها بخش مهمی از خدمات بازرگانی کشور را ارائه می‌دهند، باید سعی کنیم فرهنگ بازاریابی را برای نظام بانکی نهادینه کنیم. وی افزود: در حوزه پژوهش بازاریابی، تحقیقات خوبی در بانک‌ها انجام شده است که آسیب‌شناسی این تحقیقات و ارزیابی آنها می‌تواند موضوعات مورد توجه را مشخص کند و ضمن جلوگیری از فعالیت‌های موازی، خلاء‌ها و کاستی‌های موجود را نیز برای تمرکز برروی آنها نمایان کند. در ادامه این نشست خداداد حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس چشم‌انداز جهانی در مقوله بازاریابی بانکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رویکرد کنفرانس باید روند جهانی شدن را نیز مورد توجه قرار دهد و باید به این امر توجه کند که اگر بانک‌های خارجی بخواهند در کشورمان حضور داشته باشند یا نظام بانکی کشورمان بخواهد در بازارهای جهانی و به ویژه در منطقه حاضر شود، از نگاه بازاریابی با چه چالش‌هایی مواجه خواهند بود.