رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون از آماده شدن دسته‌چک‌های بانک توسعه تعاون برای واگذاری خبر داد و گفت: برای اتصال به شبکه شتاب با بانک مرکزی هماهنگ شده است.

ماشاء‌الله عظیمی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از صدور دسته‌چک‌های بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته است و به زودی دسته‌چک‌های آماده شده به متقاضیان و تعاونگران واگذار می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: تاکنون تعاونی‌ها و متقاضیان فعالیت اعتباری در شبکه تعاون که از طریق صندوق تعاون سابق فعالیت می‌کردند، امکان استفاده از دسته‌چک را نداشتند.عظیمی ‌تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته به زودی کار واگذاری دسته‌چک‌های جدید به تعاونی‌هایی که کار اعتباری انجام می‌دهند، آغاز خواهد شد.

وی در مورد ویژگی‌های دسته‌چک بانک توسعه تعاون افزود: قوانین بانکی موجود در کشور به نحوی است که تمام بانک‌ها موظف به رعایت قوانین یکسانی در زمینه صدور دسته‌چک هستند؛ از این رو دسته‌چک‌های جدید از لحاظ شکل و ابعاد مانند دسته‌چک‌های موجود در شبکه بانکی کشور خواهد بود. کارکرد چک‌های تعاونی مانند چک‌های موجود در شبکه بانکی است.رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون در زمینه اتصال بانک به شبکه شتاب خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با بانک مرکزی هماهنگی‌هایی صورت‌گرفته است.

به گفته عظیمی، صندوق تعاون سابق امکان خدمات‌رسانی به متقاضیان در شبکه شتاب و همچنین دستگاه‌های خودپرداز را نداشته است. از طریق راه‌اندازی بانک توسعه تعاون شرایط تحقق آن در حال فراهم شدن است.