صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بیش از ۴۰۰ تن ذخایر طلای خود را به فروش خواهد رساند که نیمی‌از این رقم را به هند خواهد فروخت. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول ۲۰۰ تن ذخایر طلای خود به ارزش بیش از ۷/۶میلیارد دلار را به بانک مرکزی هند می‌فروشد. افزایش قدرت وام‌دهی صندوق بین‌المللی پول مهمترین هدف از فروش ذخایر طلای صندوق اعلام شده است. فروش ۴۰۳.۳ تن ذخایر طلای صندوق بین‌المللی پول در حالی است که کاهش ارزش دلار موجب افزایش قیمت جهانی طلا طی ماه‌های اخیر شده است. دومینیک استراس کان، رییس صندوق بین‌المللی پول گفت، من کاملا از فروش ذخایر طلای صندوق به هند استقبال می‌کنم. فروش ذخایر طلا نقش مهمی‌در دستیابی صندوق به اهداف مورد نظر خود دارد. صندوق بین‌المللی پول هم‌اکنون ۳۲۱۷ تن ذخایر طلا در اختیار دارد. صندوق بین‌المللی پول سومین ذخایر بزرگ جهانی طلا را پس از آمریکا و آلمان در اختیار دارد. هند بزرگترین مصرف‌کننده طلای جهان به شمار می‌رود که هر سال بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن طلا معادل ۲۰درصد تقاضای جهان را وارد می‌کند.

یک مقام صندوق بین‌المللی پول نیز گفت، فروش ۲۰۰ تن ذخایر طلای صندوق بین‌المللی با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا به ۱۰۴۵ دلار در هر اونس به نفع صندوق خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا طی آوریل ۲۰۰۸ به ۸۵۰ دلار رسیده بود. قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۰۹ تا کنون بیش از ۲۰‌درصد رشد داشته است.